Компанията собственик на катастрофиралия в понеделник автобус рискува да й бъде отнет лиценза, ако се докаже, че тахографът е манипулиран умишлено. Това коментира транспортният министър Ивайло Московски, цитиран от БНТ.
Той определи като "несериозни" твърденията на "Юнион Ивкони", че не знаят дали шофьорите им карат с актове за нарушение, защото нямат механизъм да установят това. От ГЕРБ пък предлагат да бъде създаден съвсем нов орган - Автомобилна камара, която да регулира бранша и да предлага издаване или отнемане на лицензи на превозвачите.
"Това са несериозни неща. Тези хора работят на трудови договори. Ами добре, той къде му е талонът? Нали като му е написан, акт му е взет талона. Къде му е талонът? Те не ги ли проверяват в компанията, като тръгват на работа, дали имат целия пакет документи, с които трябва да тръгнат? Ако примерно тахографът поради техническа причина не може да бъде отчетен коректно, каква примерно би била вината на фирмата или на водача? Има такива случаи поради техническа причина. Нали трябва да се изясни поради каква причина. Дали има умишлено манипулиране на тахографа, дали от техническа причина не може да му бъде отчетен коректно пътуването и времето за почивки, коментира Московски.
Досега компанията е била глобявана, защото тахографите ѝ не са работели точно поради технически причини, а не умишлена манипулация, затова лицензът й не е отнет.
Има идея да има Автомобилна камара е тя да бъде основният представителен орган на товарните и автобусните превозвачи пред държавата и международни организации. Предвидено е Камарата да събира документите на превозвачите и да предлага на министъра да лицензира една или друга фирма, ако тя отговаря на изискванията. Сега всичко това се прави от Автомобилната администрация. Издаването на лиценза си остава функция на министъра.
Малките и големите превозвачи обаче днес влязоха във война по темата. Според по-малките фирми, няма как едни частни дружества да предлагат на министъра лицензирането на други частни дружества и заявиха, че големите ще оказват натиск над малките. По-големите превозвачи пък подкрепят създаването на такава Автомобилна камара, която да ги представлява по общи въпроси като Закона "Макрон" например, който за малко не удари български компании.
Самият министър на транспорта Ивайло Московски подкрепи създаването на Автомобилна камара, която да защитава интересите на целия бранш, така че и държавата да защитава единна позиция в Брюксел. Опозицията реагира, че на обсъжданията не са поканени и малки компании. Дали ще се разрази война между големи и малки превозвачи и как едни фирми ще предлагат други за лиценз - очевидно тепърва ще се изчиства.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни