Партии, отделни политици, та дори и общини плащат по няколко хиляди евро месечно на META (Facebook, Instagram, Messenger) за политическа реклама.
Това показа проучване на платформата "Стража". Организацията публикува данни за различни времеви отрязъци, взети от Meta Ads Library.
В рамките на 90 дни (8 юли - 5 октомври) например ПП са похарчили 6 350 евро, Слави Трифонов - 4270 евро, община Благоевград - 2826 евро, БСП - 2168 евро и т.н. Отделно се плаща от името на страници, зад които не се знае кой точно стои, но очевидно пак са политически. Така в топ 10 за същите 90 дни лидер по харчове е „Избери Варна“, произвеждаща съдържание срещу кмета Благомир Коцев (ПП-ДБ).
Разходите са обемни и за други периоди. Прави впечатление, че бившият варненски кмет Иван Портних (ГЕРБ) е дал 3000 евро, което го прави щедър инвеститор, нареждащ се веднага след Слави Трифонов.
Следете с Фактор
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
- 21:23, 23 Ноември, 2024
Още от България
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас
ИТН: Не гарантираме, че Силви Кирилов ще откаже номинация за премиер, ако оглави НС
"Трябва да си гарантираме служебен кабинет, неподвластен на ГЕРБ-СДС и ДПС-НН"