5 Декември, 2025

Партиите са свили драстично разходи за реклама в медиите

Партиите са свили драстично разходи за реклама в медиите

В първите 10 дни от кампанията най-много средства е привлякла обществената БНТ – 138 767 лв., ТВ Евроком и "24 часа"

В първите 10 дни от кампанията 16 участници са похарчили общо 587 357 лв. Това са средствата, отчетени за двата вида избори – за ЕП и за Народно събрание. Така се оказва, че разходите за медии на участниците са значително по-малко от тези, инвестирани в кампаниите през последните години.

Това става ясно от мониторинга на медийната реклама по време на предизборната кампания, изготвен от Института за развитие на публичната среда и публикуван в платформата ''Отворен парламент''. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са ГЕРБ-СДС със 173 192 лв. Следват ги бившите им некоалиционни партньори от ПП-ДБ със 125 106 лв. и ''Възраждане'' с вложени 109 099 лв. Трите формации са инвестирали около 70% от всички средства за медийна реклама до момента. 

Основната част от разходите на ''Възраждане'' е насочена към ТВ Евроком – 83 334 лв. или 76%. При ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ наблюдаваме по-равномерно разпределение на средствата към различни медии – електронни, печатни и онлайн.  

В първите 10 дни от кампанията най-много средства е привлякла обществената БНТ – 138 767 лв., следвана от телевизия Евроком – 137 204 лв. и вестник 24 часа – 68 283 лв. 

От двете големи частни телевизии у нас – bTV и Нова ТВ, само първата е обявила един договор за отразяване с ДПС на стойност от 1 600 лв. И в последните кампании наблюдавахме тенденцията споразуменията, сключвани с двете телевизии, да се увеличават в седмицата преди изборния ден.  

Направена е проверка и на разходите, заделени от политическите формации в най-разпространената социална медия у нас – Фейсбук. Данни от последните кампании показват, че партиите в голяма степен залагаха на промотиране на предизборните си послания именно там. 

В първите дни на кампанията (периода 12-18 май) от парламентарно представените партии за спонсорирано съдържание във Фейсбук най-много средства са отделили от официалните страници на коалицията ПП-ДБ – 19 636 евро, следвани от ИТН – 4 100 евро и ''Възраждане'' с 67 евро.
Сподели:

Коментари (0)

Росен Желязков: При успешен вот на недоверие премиерът подава оставката на кабинета

Росен Желязков: При успешен вот на недоверие премиерът подава оставката на кабинета

Депутати от опозицията се опитаха да аргументират искането за оставката на министър-председателя

Кметът на Враца: Протестът на "умните" и "грамотните" вАзрожденци разплака децата ми

Кметът на Враца: Протестът на "умните" и "грамотните" вАзрожденци разплака децата ми

Калин Каменов обеща да подаде сигнал в прокуратурата и да заведе дело за издевателствата над семейството му

ГЕРБ: Входираме в парламента искане за закриване на комисията "Сорос"

ГЕРБ: Входираме в парламента искане за закриване на комисията "Сорос"

"Ако има вот на недоверие, ще има един ден за дебати, после за гласуване, така процедурата по бюджета ще бъде отпратена чак към Коледа и Нова година", заяви лидерът на партията Бойко Борисов