Електронните винетки се пускат в продажба в понеделник, като ще може да бъдат закупени и в сайта bgtoll.bg. Могат да бъдат купени и от всички пунктове, в които досега се продават. Това каза пред БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
Електронната винетка е и първият етап от въвеждането на тол системата на 16 август догодина. Дотогава всички товарни автомобили ще използват електронната винетка. Всички закупени винетки със срок и 2019 година ще важат, като има възможност да бъдат конвертирани в електроенен вариант, заяви Аврамова.
Тя уточни, че по всички пътища и в областните пътни управления ще бъдат разположени апарати за самотаксуване.
По думите й отпуснатите на последното правителствено заседание над 1,3 млрд. лева за строителството на магистрала "Хемус" са много хубава новина за всички, които ползват републиканската пътна мрежа и по-конкретно за Северна България.
До Велико Търново магистралата ще бъде гарантирана с тези средства. Остават около 90 километра до Варна, които трябва да се осигурят през следващите години. До 2024 година трябва да имаме цялостна магистрала от София до Варна, посочи регионалният министър.
Петя Аврамова коментира и протеста на строителите, като заяви, че е категорично против да се поставят под един знаменател всички в който и да е бранш, и да бъдат заклеймявани като хорта, които не работят качествено. Напротив, има много компании, които работят добре, а и самата строителна камара има вътрешна саморегулация и се изчистват тези, които не работят добре, добави тя.
Проверка на качеството винаги може да бъде поискана, ние сме задължени да даваме отчет на хората какво се строи. Против съм обаче да се правят изводи и квалификации преди такава проверка да бъде направена, каза още Петя Аврамова.
Петя Аврамова
До Велико Търново магистралата ще бъде гарантирана с отпуснатите от правителството над 1,3 млрд. лева
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг