8 Юни, 2026

Преработените меса повишават риска от сърдечни заболявания

Преработените меса повишават риска от сърдечни заболявания

Червените и преработените меса увеличават риска от развитие на сърдечносъдови заболявания, съобщи изданието "МедикълЕкспрес", като цитира мащабно британско проучване.

Изследването на специалисти от Оксфордския университет е обхванало над 1,4 милиона души, наблюдавани в продължение на 30 години. Всеки от участниците е попълвал въпросник за хранителните си навици, след което е било проследено здравословното му състояние.

Заключенията от анализите показват, че консумацията на 50 грама на ден преработени меса (бекон, шунка и колбаси) увеличава риска от коронарна болест на сърцето с 18%.

Потреблението на 50 грама дневно на непреработени червени меса (свинско, агнешко и говеждо) повишава риска от подобно заболяване с 9%. Учените не могат да установят ясна връзка между консумацията на птичи меса (пиле или пуйка) и развитието на коронарна болест на сърцето.

Причините за това може да са високото съдържание на наситени мазнини в червеното месо и на сол в колбасите. Високият прием на наситени мазнини повишава нивата на т.нар. лош холестерол, а прекалената консумация на сол повишава кръвното налягане.

Холестеролът и високото кръвно налягане са рискови фактори за развитието на коронарна болест на сърцето.

Източник: Дарик

Сподели:
Водещ наш неврохирург: Обществото да признае, че прекомерното използване на дигитални устройства представлява реален здравен риск

Водещ наш неврохирург: Обществото да признае, че прекомерното използване на дигитални устройства представлява реален здравен риск

„Ако едно дете чете книга повече от един час на ден на мобилното си устройство, това не може да бъде вредно“, отбеляза той.

Ива Христова: 85 се заразиха с лаймска болест

Ива Христова: 85 се заразиха с лаймска болест

Кърлежите ще останат активни, докато времето стане много сухо и много горещо, посочи директорът на Националния център по заразни и паразитни болести

Експерти се опълчиха срещу плана на Тръмп за карантинен център за еболата в Кения

Експерти се опълчиха срещу плана на Тръмп за карантинен център за еболата в Кения

В писмо до Конгреса бивши ръководители на Centers for Disease Control  предупредиха, че планът поражда сериозни клинични, етични, оперативни и правни въпроси

Коментари (0)