27 Ноември, 2024

Превозвачите опитват да притиснат Борисов, за да не приема исканията на Макрон

Превозвачите опитват да притиснат Борисов, за да не приема исканията на Макрон

Франция искала да ограничи българските превозвачи от достъп до общоевропейския пазар

Родните превозвачите опитват да притиснат премиера Борисов, за да не отстъпва пред основното искане, с което пристига френския президент Еманюел Макрон. Не им се иска да плащат европейски командировъчни на служителите си и решиха да се намесят в световната политика.

От родния Съюз на международните превозвачи изпратиха писмо до министър-председателя Бойко Борисов преди срещата му с френския президент н. В него те настояват премиерът да обърне специално внимание на няколко конкретни въпроса, свързани с българската икономика.

„Последните законодателни промени в Република Франция и последвалите предложения за промяна на общоевропейското законодателство, анонсирани като противодействие на социалния дъмпинг, представляват механизъм, с които се упражнява нелоялна конкуренция с транспортните фирми и категорично противоречат на правото на ЕС, в това число на директивите, сочени за основание за тези промени“, заяви председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

По неговите думи, автомобилният сектор е в криза заради силните удари, насочени по българските фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на стоки. Рестриктивните мерки срещу българските превозвачи, предприети на национално ниво в така наречените „големи” държави членки, се пренасят и на общоевропейско ниво. Недостатъците в правната рамка дават възможност за нарушаване на основни права и свободи, заложени в Договора за функциониране на Европейския съюз, а именно предоставените в него свобода на предоставяне на услуги и свобода на движение, се казва в писмото на превозвачите. Те посочват, че по този начин се отнема конкурентното предимство не само на българските превозвачи, но и на всички останали от Централна и Източна Европа, което според думите на Траков в никакъв случай не би могло да бъде счетено справедливо, ефикасно и социално отговорно намерение за регулиране на правната рамка от страна на Комисията.

Значителна част от БВП се формира именно от транспортния сектор. Съюзът на международните превозвачи настоява на предстоящата среща с френския президент да се представи с достатъчна категоричност въпроса, свързан със социалните правила на ЕС в сектора на автомобилния транспорт и спешно да се обърне внимание на правната рамка, заложена в Директива 2006/22/ЕО в сектора на автомобилния транспорт. Законодателното предложение на Европейската комисия, продиктувано от желанието на Франция да ограничи българските превозвачи от достъп до общоевропейския пазар, според него прекрачва така наречените „червени линии”, тъй като никой не отчита факта, че разпоредбите за командироване и административните изискания не съответстват на изключително мобилното естество на работа на водачите в международния автомобилен транспорт.

„Сега е моментът правителството да защити българския транспортен бизнес”, коментира председателят на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков. Несправедливите социални и пазарни правила в отделните държави членки се пренасят и на общоевропейско ниво. Те образуват правна рамка, която нито е всеобхватна, нито е съгласувана с всички държави, членуващи в съюза. Това води до създаване на несправедлив, небезопасен и социално неустойчив сектор на автомобилния транспорт. Именно това е и главната цел да бъде създаден дисбаланс между Изтока и Запада на ЕС, който в крайна сметка цели унищожаването на българския превозвач. Социалният стълб на т.нар „Автомобилен пакет” е обект на бурни дискусии в Европа, предвид целите на отделни държави членки като Франция, Германия и Австрия. В Съюза на международните превозвачи членуват над 380 транспортни фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на товари на територията на Европейския съюз. То е и най-голямото в страната. Разпознато е и на европейско ниво.

Сподели:
Министър Тахов:  Ще извършим повторни проби за чума по овцете

Министър Тахов:  Ще извършим повторни проби за чума по овцете

Той подчерта, че решението за втора проба не е продиктувано от съмнения в първоначалните резултати, а е мярка за възстановяване на доверието между институциите и засегнатите страни.

 Марк Рюте:  Алиансът трябва да „отиде по-далеч“ в подкрепата си за Украйна

Марк Рюте: Алиансът трябва да „отиде по-далеч“ в подкрепата си за Украйна

„Нашата подкрепа за Украйна им позволи да продължат борбата, но трябва да направим повече, за да променим хода на конфликта“, подчерта Рюте.

Слави Трифонов: Бойко, недей повече да се явяваш на избори

Слави Трифонов: Бойко, недей повече да се явяваш на избори

"Тъжно ми беше, колеги от ГЕРБ, днес да ви гледам. При избора България или Пеевски, вие избрахте Пеевски", написа Кирил Петков.