снимката е илюстративна
Това е твърдението на авиационният журналист Димитър Ставрев
През последните 20 години българската военна авиация беше разгромена, но не от враг, сами си я разгромихме. Това заяви пред БНР авиационният журналист Димитър Ставрев."Много хора смятат, че армията е нужна само във военно време, но това не е така".
Ставрев вярва, че тя трябва да се финансира достатъчно, а парите да се харчат ефективно.
"В отбраната има много финансови интереси", смята журналистът
"Поемане на неоправдано висок риск при изпълнение на фигура от висшия пилотаж". Това е първоначалното заключение на звеното за авиоинциденти във военна полиция за катастрофата на самолет L-39. В средата на септември пилотите Петко Димитров и Венцислав Дункин загинаха при тренировъчен полет на авиобазата "Граф Игнатиево".
"Това е професионално и точно направен доклад. За съжаление, повдигна повече въпроси, отколкото даде отговори. Всички, които бяха наблюдавали прословутия запис от последния полет, бяха наясно, че височината е малка, а скоростта – ниска. Вчера това беше потвърдено. Въпросът е защо опитен пилот като майор Петко Димитров е предприел т.нар. "необосновано висок риск". Надявам се един ден да бъдат публикувани записите на разговорите между контролната кула и самолета. Биха могли да се получат някои отговори" подчерта Ставрев.
Той обясни, че преди две години е извършена промяна в нормативните документи. При старата система функцията на ръководители на полети често се изпълнява от пилоти, т.е. в критична ситуация те могат да дадат съвет на колегата си. Сега се оказва, че такова нещо го няма", изтъкна журналистът.
Ставрев посочи, че се извършват още две проверки, като втората е върху цялостната дейност на ВВС. Тя трябва да даде своя доклад до 31 октомври. Третата е на прокуратурата. Ако прокуратурата действа професионално, в което не се съмнява, той се надява да излязат неща, които всички в авиацията знаят.
Журналистът коментира данните на "Военна полиция", според които загиналите пилоти са имали само 50 часа във въздуха. По неговите думи натовският стандарт е между 120 и 180 часа.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас