24 Ноември, 2024

Катастрофата в Хитрино заради стрелка № 5 - или се е счупила или не е била заключена

Катастрофата в Хитрино заради стрелка № 5 - или се е счупила или не е била заключена

Управителят на фирмата-превозвач Станко Станков се позовава на експертиза, поръчана от фирмата

Причината за жп катастрофата в Хитрино е лошият железен път. Това заяви пред Шуменския окръжен съд управителят на фирмата-превозвач Станко Станков. Той се позовава на експертиза, поръчана от фирмата. 

Днес делото за инцидента от 10 декември, при който загинаха 7 души, продължи с разпит на свидетели.

Според Станко Станков, проблемът е при стрелка пет, която или се е счупила или не е била заключена. За съставянето на експертизата са ангажирани румънски сп ециалисти, екип от осем души от институт в Берлин. Според Станков, скоростта на композицията не е причина за инцидента и обвинените машинисти Димитър Михнев и Радослав Петков нямат вина.

"Ако скоростта беше причина тя трябва да бъде над 111 километра в час, а композицията, според доклада на звеното за разследване на катастрофи при министерство на транспорта, се е движила, мисля, с 80 километра в час, защото цялата композиция, включително  двата локомотива и 26 вагона минава без проблеми по стрелка номер едно, дори с малко по-висока скорост и на стрелка номер пет се разкъсва на шестия вагон."

Станко Станков допълни, че ще се направи всичко възможно експертизата да бъде приобщена към доказателствата по делото. По някои от гражданските дела, които се водят срещу фирмата, тези заключения са приети. Станков заяви, че фирмата има възможност да обещети исковете, заведени срещу нея от жители на Хитрино в разумни параметри.

Сподели:

ГДБОП задържа контрабандни цигари за 2 млн. лева в Скутаре, край Пловдив

Казусът „Митници“: Отложиха делото срещу Марин Димитров за участие в ОПГ

Следващото заседание е на 28 ноември

Гешев съди България в Страсбург заради уволнението си

ЕСПЧ трябва да прецени дали е нарушено правото на бившия главен прокурор на справедлив съдебен процес