Протест срещу КНСБ и КТ "Подкрепа" под надслов "Не на приоритета на нискоквалифицирания труд пред знанието" набира скорост в интернет
Протестът ще се състои в петък, 23 май, от 12.00 ч. на пл. Македония в София.
"Настоящото събитие е гражданска инициатива срещу политиките и протестите, организирани от КНСБ и КТ "Подкрепа", които настояват за заплати в сектори с ниска квалификация, какъвто е градският транспорт, по-високи от тези на лекари, инженери, преподаватели, юристи, учени и други специалисти с висше образование и дългогодишна подготовка", споделят организаторите, цитирани от БГНЕС.
"Не сме против достойното заплащане на нито една професия. Всеки труд трябва да бъде уважаван и справедливо възнаграден. Но когато системно се насърчава масовото искане за по-високи доходи в сфери, които не изискват дългогодишно образование и квалификация, за сметка на хора, които посвещават живота си на знанието, науката и развитието на обществото, това води до изкривяване на ценностната ни система.
Днес столицата е блокирана заради искания шофьорите на градския транспорт да получават заплати, които надвишават тези в ключови интелектуални и научни професии. Утре ще се чудим защо младите не искат да учат, да се развиват и да остават в страната.
Образованието, науката и професионалното усъвършенстване са единственият път към по-добро бъдеще – и за нас, и за нашите деца. Нека покажем, че има хора, които ценят знанието, усилията и професионалния път, и не приемат подмяната на тези ценности с популизъм и политически натиск.
Присъединете се към нас, за да заявим позиция в защита на разума, справедливостта и бъдещето", призовават организаторите.
Коментари (18)
До 777
13:46, 19 Май, 2025Ти си много прост човек
Aleksandar
03:55, 19 Май, 2025От тази статия ми става ясно колко е не образован българския вишист! 1) Българина не е на ясно,, че ако ги няма синдикатите в България, Кодекса на труда от ,,тухла"ще стане ,,весник" защото работодателските организаци ще го смачкат с Куфарчетата пред продажните депотати , няма да има тристранен съвет. 2) Българския работник вишист 95% не са прочели нито веднъж Кодекса на труда за да видят правата си и ролята на синдикатите за да протестират! 3)Българина е с ниска култура относно здружаването и членуването в синдикати! 4) Българина е страхлив народ, който не си търси трудовите си права и за това е на този хал. 5) В СТАТИЯТА ВИЖДАМ КАК РАБОТОДАТЕЛСКИ ОРГАНИЗАЦИИ УМИШЛЕНО ПОДТИКВАТ И ОРГАНИЗИРАТ ПРОТЕСТИ СРЕЩУ СИНДИКАТИТЕ ЗАЩОТО ГИ Е СТРАХ ДА НЕ СЕ ОРГАНИЗИРАТ ЧЛЕНОВЕТЕ НА СИНДИКАТИТЕ ПО СЕКТОРИ И ДА ПОИСКАТ ПО ВИСОКИ ВЪЗНАГРАЖДЕНИЯ! 6)ДАВАМ ПРИМЕР: ВОДАЧИТЕ в градския транспорт им свалям шапка, членуват в синдикати имат куража да стачкуват, да се организират и търсят правата за по добро заплащане и социален живот за разлика от членуващите в други сектори , като медици, държавна администрация и други сектори. 7)Искам да попитам тези колекционери на дипломи за више образование дали биха могли да управляват МПСта от D категория сутрин от 03.00ч вечер до 22.30ч без междудневна и седмична почивка за да превозват" вишистите " който искат да скочат срещу синдикатите защото са необразовани ! Прочетете си Кодекса на труда и си вище правата и вище ролята на синдикатите преди да скачате и защитавате работодателските организации! Подкрепям протеста на водачите в градския транспорт и приканвам работещите в метрото БДЖ да бъдат солидарни и да започнат протести и спиране на работа !
Снежанка Димитрова
18:41, 18 Май, 2025Синдикатите да се издържат от членски внос. Нека да се види колко са членовете им. Трябва да се забрани на организации с идеална цел да извършват стопанска дейност. Да няма привилегии .Пример; тези, които са синдикалисти да имат по-голям платен отпуск и при пенсиониране да получават с една заплата повече от не синдикалните служители..Да има отчет.и контрол за дейността им, а лидерите им да декларират доходите си пред Сметната палата.
Минаващ
18:32, 18 Май, 2025В работата е същото като при стоките - търсенето и предлагането , като се търсят шофьори , с такива няма какво да се направи вдигат заплатите.... Нискоквалифицирани работници... Това да возиш хора не е за всеки в един автобус има средно 50 човека високо отговорна работа е дори за някой да е ниско квалифицирана.
Един със здрав разум
00:49, 18 Май, 2025Вместо да организират контрапротест, и образованите и висококвалифицираните да излязат СЪЩО на протест за по-адекватни възнаграждения за труда им заедно с шофьорите! Всичко друго е организирана манипулация срещу напълно оправданите искания на хората за достойно заплащане! Прост народ - слаба държава - уядени политици, подиграващи се и на народа, и на нацията! Ако изобщо вече можем да говорим за народ и нация! Огледайте се бе, хора - превърнали са ни на орки с промити мозъци, досущ излязли от "Властелинът на пръстена"! Браво на гърците ! Ето това са хора с достойнство и го заявяват! Излизат на протест за всичко, което искат да се промени! А българинът си трае и се оглежда някой друг да му свърши работата. Затова ще сме на този хал. Безконтролно крадене на средства, разбити пътища, смърт за децата ни, ненаказаност. Не ви ли писна шепа изроди-крадци да ви се подиграват, че сте им робчетата в частната им държава?
Елена
21:06, 17 Май, 2025Както винаги се люшкаме насам-натам в люлката на манипулиращи политици и хорски интереси. Не спирайте повишението на доходите на някой- искайте повече и вие...
Столи
20:51, 17 Май, 2025КНСБ и КТ подкрепа защитават нискоквалифицираните работници/шофьори и други, защото тези хора пълнят гушките на профсъюзите с техните членски взносове. Колко повече такива хора има, толкова по-богати са профсъюзните лидери!
Иван
04:03, 19 Май, 2025Тъпан си от класа и ако имаш више сигурно ти е купено! Ако не са били синдикатите работния ден нямаше да е 8 часа а 18часа нямаше да имаш два дни почивка а щеше да работиш до откат! Обзалягам се, че през живота си не си прочел Кодекса на труда за да видиш ролята на синдикатите ! Ако не са синдикатите Кодекса на труда ще е като весник! Ще имаш само задължения и нищо друго!
777
17:48, 17 Май, 2025Тези, които ще протестират за това, трябва да знаят, че заплащането е според дефицита на кадри, а не според това дали имаш някакво девалвирало в България висше образование. Ами да отидат и те да карат автобус и да вземат много пари като искат. Сега вече компютърни специалисти под път и над път. Всички искаха на хляба мекото. Имаше една приказка, учи мама, за да не работиш. Ама не става така. Трябва да има и за по ниско квалифициран труд добро заплащане. Знаят ли тези недоволните, че за да стигнеш до шофьор на автобус излиза по скъпо, отколкото да изкараш висше.
Ivan
21:51, 20 Май, 2025А защо ще увеличат заплатите на чантаджиите колкото на шофьорите?
888
17:15, 19 Май, 2025Един лекар или учител може само за 3-4 месеца да се преквлифицира у управлението на автобус или тролей (релсовия транспорт даже не го споменавам). Хайде да видим колко време му трябва на един шофьор та да започне да лекува хора или да преподава в училище? Ами ако шофьорите на линейки и медицинските специалисти от "Спешна помощ" - София излязат една седмица в ефективна стачка заради мижавите си заплати, какво друго им остава на спешните пациенти, освен да гушнат букета?
plamen.st
17:10, 19 Май, 2025Аз не мога да разбера защо от много години занимават обществото с едни и същи прослойки било то лекари, учители, мвр, военни, шшофйори и то със заплати над средното за страната особено за София. Има работодатели които са обявили заплата и всеки кандидат за работа ако не му отърва не си подава документите за работа. Погледнете обявите за работа в сайтовете и вижте какво предлагат и си направете изводите. При това всички ревящи са на бюджетна издръжка. Решението е всеки сам да си прецени като не му харесва заплатата какво още прави там работни места много.
До 777
13:51, 19 Май, 2025По далеч от носа си и корема не виждаш
Анонимен
22:07, 18 Май, 2025Е кое му е по скъпото бе.... Почнаха да събират всякакви под и над път.... узбеки, молдовци, казаци, роми и без категория само да подпишат 3 год договор бонус кат.Д+ психо и проф. квалификация..... Само малоумници в гаражите....
Олаф
17:45, 18 Май, 2025Едно висше средно струва 25 000 лева.Без издръжката на студента ако не работи.И за разлика от некви измекяри там.Теамвайджии, тролейджии, останалите ходят и учат и полагат тежки изпити.А ония кво толкова? Физиология ли учат или молекулярна вирусология,биохимия на мозъка,исторична геология, международни отношения, ядрена физика? Кво толкова едно лице? И за там мозък не се иска.
ХХХ
12:19, 18 Май, 2025А колко лекари,медицински сестри, инженери не достигат? Колко време и средства са необходими за тези професии?
291
12:06, 18 Май, 2025Браво 777, това е абсолютната истина! Позравления, зраве и успехи!
Анатоли
05:19, 18 Май, 2025Лесно вишисти и доктори на науките ще станат шофьори, което не веднъж се е случвало например при Виденовата зима, 1996-1997. Но обратното не може да се случи. Когато загубиш ръководител на катедра, ти губиш школа и знания, които не можеш да запълниш с шофьорчета.