Цветовете в облеклото са мощен инструмент за самоизразяване, защото отразяват настроението ни, нашата енергия, социалния ни статус и дори личностните ни черти. В известна степен те играят и огромна роля в начина, по който се възприемаме от другите и дори в начина, по който се чувстваме самите ние.
Според психолози цветовете на нашето облекло преди всичко са огледало на нашето емоционално състояние.
Всеки цвят предизвиква определени асоциации и чувства. Ако често носиш даден цвят, това може да е подсъзнателен знак за това как се чувстваш, но и своеобразно посланието, което искаш да изпратиш на хората около теб.
Червено е символ на страст, увереност и сила. Най-често в червено се обличат хора, които искат да бъдат забелязани и да направят силно впечатление на околните – близки, приятели, непознати.
Синьото е цветът, който обикновено се асоциира със спокойствие, интелигентност и доверие. Често го носят хора, които респектират околните и са уверени и надеждни партньори.
Хората, които залагат на черното облекло се стремят да изглеждат елегантно, излъчват някаква мистериозност, но и властност.
Белият цвят винаги е бил символ на чистота, минимализъм и свежест. В бяло се обличат най-често хора, които предпочитат изчистени линии и хармония, в същото време излъчват финес и откритост.
Жълтото е символ на енергия, оптимизъм и креативност. Това е любимият цвят на хора, които са креативни, обичат да експериментират, да споделят нови идеи, винаги са отворени към света.
Зеленият цвят е предпочитан от хора, които предпочитат баланса, естествените и хармонични отношения, които обичат природата и спокойствието.
Не са много хората, които обичат да носят дрехи в лилаво. У тях има някаква особена мистичност, голяма доза артистизъм и са почитатели на лукса. В същото време са креативни и в някакъв смисъл визионери.
Оранжевият цвят символизира ентусиазъм и социална активност. Те са любим цвят на екстровертните и динамични личности, които обичат промените и предизвикателствата.
Още от Мода
Манията на младите да се обличат еднакво - какво се крие зад това?
Според психолога Карън желанието на зумерите да приличат един на друг и отхвърлянето на индивидуалния стил е свързано с опитите да се впишат в обществото
Интериорът като стратегическо и управленско решение
В съвременния бизнес свят, интериорът на офисното пространство е не само въпрос на естетика, но и мощен инструмент за стратегически мениджмънт. Това е област, която влияе върху корпоративната култура, ефективността на служителите и имиджа на компанията пред клиенти и партньори.
Джонатан Андерсън напуска Loewe: модният визионер с ново предизвикателство в Dior
Под негово ръководство испанската марка, която дотогава е известна с класическия си занаятчийски подход, се трансформира в една от най-иновативните и концептуални марки в модната индустрия