24 Ноември, 2024

Работници "попиляха" с неудобни и скандални съобщения "Боинг" 737 МАКС

Работници "попиляха"  с неудобни и скандални съобщения "Боинг" 737 МАКС

Според едно от тях машината е "конструирана от клоуни, поставени под управлението на маймуни"

Американският самолетостроител "Боинг" (Boeing) публикува стотици изключително неудобни вътрешни съобщения, отнасящи се за модела 737 МАКС (737 МАКС), предадоха световните агенции, цитирани от dir.bg Според едно от тях машината е "конструирана от клоуни, поставени под управлението на маймуни".

Производителят на самолетите определи мненията като "напълно неприемливи" и отбеляза, че разкрила публично тези послания в името на прозрачността. От някои от тях става ясно и че групата се е опитвала да заобиколи правилата на Федералното управление за авиация на САЩ (ФУА - FAA) и на чуждестранните регулатори.

Тази изповед може да усложни кризата в Боинг, който не успява да върне в употреба водещия си модел и да възстанови имиджа си след катастрофите със самолет на индонезийската авиокомпания "Лайън еър" (Lion Air) през октомври 2018 година и на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines) през март 2018 година, отбелязва Ройтерс, на която се позова БТА. След двете катастрофи, при които загинаха общо 346 души, бяха забранени полетите на всички 737 МАКС.

Служителите на самолетостроителя знаели за недостатъците на машината, появила се през 2016 година, много преди двете трагедии, става известно от съобщенията.

В едно от тях, с дата 8 февруари 2018 година, един от служителите пита колегата си: "Ще качиш ли семейството си в самолет, тестван със симулатор за МАКС?". Отговорът е "Не!".

Тези разговори хвърлят светлина върху лицемерието, ширещо се в компанията, която само искала да намали разходите, без да се съобразява с ФУА.


"Тези мнения не отразяват компанията, такава каквато е и каквато трябва да бъде. Те са напълно неприемливи", заявиха от "Боинг", цитира ги Би Би Си.

От други послания става ясно как групата се е опитвала да освободи пилотите на 737 МАКС от обучение на симулатор на полети - етап, който струва много скъпо и отнема повече време, отколкото обикновено обучение на компютър. На 8 февруари  производителят променил подхода си и препоръчал на авиокомпаниите да обучават пилотите си на 737 МАКС с помощта на симулатор.

ФУА изрази разочарованието си от тона и съдържанието на някои от тези послания, но посочи, че те не пораждат нови опасения за безопасността на самолетите.

Самолетостроителят, който от понеделник ще има нов ръководител - Дейвид Калхун, от миналата година вече не е номер едно в сектора, след като беше изпреварен от "Еърбъс" (Airbus).
Сподели:

Румъния избира президент

Кандидатите за президентския пост са 13

Британският министър Пат Макфадън: Русия е агресивна и безразсъдна в киберпространството

Кремъл е дал на „неофициални хактивисти“ картбланш за безнаказаност

Конференцията по климата: ООН одобри 300 млрд. долара за бедните страни

Споразумението от Баку увеличава сумата, която развитите страни трябва да предоставят - сега тя е не по-малко от 300 милиарда долара годишно до 2035 г.