Както пише Mirror, автентичността на Евангелието от Никодим, известно още като Деянията на Пилат, остава гореща тема за спорове сред религиоведите. Особено ги интересува първата част на това Евангелие, в която подробно се описват както съдът над Иисус, така и Неговото възкресение.
Този повратен момент се разглежда през очите на Никодим, който в Евангелието от Йоан е наречен последовател на Христос. Интересното е, че в него се споменава и друга ключова фигура, която не е влязла в Новия завет – римският стотник Лонгин, играещ решаваща роля в този раздел.
Никодим представя Лонгин като войн, който пробожда Иисус с копие в реброто по време на разпятието. Именно в този момент той проглежда, след като очите му били измити с кръвта и водата, излезли от Самия Христос.
Друго изображение на този пренебрегнат персонаж е като войн, който стои на стража при тялото на Иисус в гробницата. Този разказ предполага, че Лонгин е отхвърлил подкупа на юдейските власти, обявявайки Христос за „наистина Божи Син“ след земетресението, което последвало смъртта на Иисус.
Автентичността на този разказ се обсъжда широко и мнозина се съмняват, че е бил написан от Никодим. Някои дори предполагат, че този разказ за смъртта и възкресението на Христос е бил написан от неизвестен автор 400–500 години след Неговата смърт.
Ето защо той вече не се споменава в Библията, въпреки че образът на Лонгин е увековечен в поразителна статуя, намираща се под базиликата „Свети Петър“ във Ватикана.
По-рано историчка разказа какво е ял Иисус Христос. По думите ѝ в хранителния режим на Иисус влизали доста прости продукти, които повечето хора употребяват и днес.
Доктор Това Дикщейн в своето изследване се опирала на съчетание от библейски текстове, археологически находки и исторически записки за реконструкция на хранителния режим на Иисус. Нейният опит позволява да се разбере какво е ял Иисус, като се вземат предвид етнорелигиозните и културни традиции.


Коментари (0)