Българската асоциация на заведенията, Сдружението на заведенията в България и Българска асоциация на ресторантьорите София разпространи до медиите остра позиция относно невярна информация, публикувана от Националната агенция по приходите. Според НАП след Нова година туристическият бранш ощетявал държавния бюджет.
Това категорично не е вярно!, е острата реакция на хората от бранша.
Вижте пълния текст на писмото:
Наясно сме с факта, че е възможно наши колеги, основно развиващи дребен семеен бизнес все още да не са се ориентирали в ситуацията и да работят на 9% ДДС, вместо на 20%, които влязоха в сила в 00.00 часа на 1 януари 2025 г. Освен това, в повечето случаи става въпрос само за дребни пропуски на отделни артикули, а понякога и за технически грешки от фирмите, поддържащи софтуерите ни. Това обаче, по никакъв начин не ощетява бюджета, защото нашите касови апарати са свързани към НАП и дори някой да е пропуснал да декларира пълния размер на данъците си, те са видни, изискуеми и в крайна сметка ще влязат в държавната хазна.
НАП се опитва да внуши, че ако на касовия апарат пише 9%, а не 20% значи хазната страда. Това не е така! Дължат се 20% без значение дали и колко начисляваш като ДДС!
Фактът, че преди дори да е приключил месец януари от НАП предоставят данни, които няма как да са меродавни, защото трябва да бъдат съвкупност от приходи и разходи, за нас е целенасочена атака срещу бизнеса ни. Нямаме представа кой има интерес от такава, но е факт, че в момент, когато се борим за правата си, биваме атакувани от държавна институция с манипулации, димки и фалшиви твърдения.
Наясно сме, че диференцираната ставка за ДДС създава допълнително работа на чиновниците от НАП, но не ни се иска да мислим, че това е причината за грозната и лъжлива атака срещу нас.
И не на последно място бихме желали да напомним, че туризмът непрекъснато се обявява като държавен приоритет, но действията рядко се припокриват със заявките. Защото 24 държави в Европейския съюз, преки наши конкуренти, работят с диференцирана ставка на ДДС за туризма, а у нас секторът е подложен на перманентни атаки. И то не само публично по социалните мрежи, но и от държавните институции.
А ние убедено твърдим, че България предлага туристическа услуга на изключително високо ниво и по отношение цена-качество сме водещи не само в Европа, но и в света.


Коментари (0)