Без предложение как Столична община да изиска от собственика на лифтовете към Витоша да възстанови дейността им приключи извънредната сесия на общинския съвет, свикана по искане на коалицията на кмета Васил Терзиев - ПП/ДБ/"Спаси София". След повече от 3 часа дебати общинските съветници прекратиха заседанието, без да стане ясно какво ще е бъдещето на съоръженията. Както "Сега" писа, дебатът избухна, след като преди дни собственикът им обяви, че и последният работещ доскоро лифт на Витоша- Симеоновският, окончателно спира работа. Преди това същото се случи с Драгалевския и с Княжевския.
На спешно свиканото заседание бяха призовани да се явят лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов и съпартийката му Йорданка Фандъкова в качеството им на кметове на София, съответно от 2005 до 2009 г. и от 2009 до 2023 г. В мандата на Борисов общинската фирма "Въжени линии" бе приватизирана от частното дружество "Витоша ски", а пък Фандъкова бе член на надзора на общинската агенция за приватизация, която през 2007 г. проведе процедурата. Както можеше да се очаква, двамата не се появиха в залата на СОС.
На заседанието ГЕРБ повториха тезата си, че окончателното спиране на Симеоновския лифт дава право на общината да развали приватизационния договор с "Витоша ски" и да придобие отново лифтовете. А също да предяви претенции към фирмата за неустойка в размер на 8,3 млн. колкото са платени за акциите на "Въжени линии". Общинският съветник от ГЕРБ Прошко Прошков съобщи, че въпросът ще бъде повдигнат пред Надзорния съвет на Столичната общинска агенция за приватизация и инвестиции (СОАПИ). Според Прошков, който е шеф на надзора й, договорът с "Витоша ски" предвижда защитна клауза, която е, че предметът на дейност на дружеството е "превоз на пътници със съоръженията на Витоша". "Ние смятаме, че имаме основание да предявим претенции по отношение на договора във връзка с това, че предметът „превоз на пътници“ не се изпълнява", обясни Прошков. ГЕРБ повторно заявиха и че кметът Васил Терзиев защитава интересите на приватизатора, тъй като още не е поискал разваляне на договора и не поискал налагане на неустойка.
Диана Тонова от БСП, която също е юрист, попита ГЕРБ защо още по времето на Фандъкова не е поискано разваляне на договора с "Витоша ски", след като през 2017 г. Драгалевският лифт преустанови дейност. Според нея предметът на дейност на фирмата предвижда пътниците да се превозват с всички съоръжения, тъй като формулировката е "съоръженията", което трайно не се изпълнява от приватизатора. Както е добре известно, Княжевският лифт, който също е собственост на "Витоша ски", не функционира от 1991 г. Отговор от страна на ГЕРБ на този въпрос обаче не последва.
От коалицията на Терзиев коментираха, че договорът за приватизация е направен така, че съдебното дело за развалянето му ще бъде дълго и със сигурност ще бъде загубено, а софиянци ще бъдат натоварени с разходи за покриване на разноските по него. "Очевидно Бойко Борисов и Йорданка Фандъкова ги е страх, че няма какво да кажат, за да защитят действията си като кметове на София. Затова тях днес ги няма”, заяви шефът на групата на ПП/ДБ/СС Борис Бонев. Той каза още, че с действията си ГЕРБ се опитват да вкарат общината в “тежък юридически казус”. "Именно те са направили приватизационен договор, който не защитава интереса на София", коментира Бонев. Колегата му Христо Копанаров, който също е юрист, допълни, че договорът с "Витоша ски" не трябва да се разваля, тъй като осъдено да възстанови Драгалевския лифт е не това дружество, а приватизираната общинска фирма "Въжени линии". Ако тя бъде придобита отново от Столична община, задълженията ще останат за нея, заяви Копанаров.
Следете с Фактор
Свят
Паниката в Русия заради спада на рублата се разпространи и върху пазара на хранителни стоки
- 18:12, 27 Ноември, 2024
Свят
Туск предлага военноморска полиция в Балтийско море заради рисковете от Русия
- 17:48, 27 Ноември, 2024
Още от Улицата
Боршош: Терзиев да спре протеста пред Народния театър
По думите му биячите от столичния мол са били хванати за един ден, а задържани за боя и ескалацията на протеста пред театъра преди три седмици, все още няма
Ново свлачище на пътя Мездра-Ботевград: Кой ще плаща за това - данъкоплатците...
Как и защо се е наложило да се строи “Ребърково” - да кажат тези, които са го измислили, призовава народният представител от ГЕРБ
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним