Държавата твърдо застава зад протеста на българските тежкотоварни превозвачи на 10 януари в Брюксел. Това заяви транспортният министър Росен Желязков след проведена среща с бранша, предаде репортер на БГНЕС. „Нашата цел е или постигаме нашите цели или блокираме законодателните предложения в пакта за мобилност, който предстои да се разгледа в транспортната комисия на ЕП“, категоричен е министърът. „Даваме си сметка, че имаме неясно мнозинство в парламента, което трябва да бъде информирано за последиците. Законодателните промени ще разделят Европа, въвеждат се протекционистки интереси, които лавинообразно след транспортния сектор ще се разраснат и в други сектори на европейската икономика. Текстовете нарушават основните закони на Европейския съюз“, прогнозира Желязков. „Това е въвеждане на двоен стандарт и кражба на бизнес. Пряко заетите в бранша са 150 хиляди българи. Като се включат и техните семейства над 500 000 души ще се принудят да емигрират в други страни от ЕС“, отбеляза евродепутатът Ангел Джамбазки. Протестът в Брюксел ще се състои от два лъча- единият е българският, а другият ще бъде сформиран от румънски и поляци, латвийци и литовци. Евродепутатът Андрей Новаков заяви, че подготвят алтернативни текстове в промените в европейското законодателство. С тях българските евродепутати оспорват идеята шофьорите да се връщат на две седмици в България, както и да отпадне предложението да се забрани на шофьорите да спят в кабината на камионите. От бранша са категорични, че това няма да е единственият протест и ще има още следващите дни,според превозвачите, са ключови за българския транспортен бизнес.На 10 януари българският транспортен бизнес организира протест в Брюксел. Това се случва за първи път. Следващите дни и седмици ще бъдат ключови за сектора в България. Това заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев след проведена среща във връзка с поправките в пакта за мобилност.
От бранша са категорични, че това няма да е единственият протест и ще има още следващите дни,според превозвачите, са ключови за българския транспортен бизнес.На 10 януари българският транспортен бизнес организира протест в Брюксел. Това се случва за първи път. Следващите дни и седмици ще бъдат ключови за сектора в България. Това заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев след проведена среща във връзка с поправките в пакта за мобилност. С два чартърни полета сутринта на 10 януари ще отлетят за Брюксел 360 шофьори, организирани от Съюза на международните превозвачи у нас, за да участват в протеста на пл. „Люксембург”. Транспортните превозвачи ще протестират докато в транспортната комисия на Европейския парламент се гласуват текстове, срещу които възразяват нашите превозвачи. Арабаджиев отказа да разкрие как точно ще премине протестът, както и колко български фирми ще присъстват на площада.
Държавата твърдо застава зад протеста на българските тежкотоварни превозвачи на 10 януари в Брюксел.
„Нашата цел е или постигаме нашите цели или блокираме законодателните предложения в пакта за мобилност, който предстои да се разгледа в транспортната комисия на ЕП“, Това заяви транспортният министър Росен Желязков след проведена среща с бранша, предаде БГНЕС.
„Даваме си сметка, че имаме неясно мнозинство в парламента, което трябва да бъде информирано за последиците. Законодателните промени ще разделят Европа, въвеждат се протекционистки интереси, които лавинообразно след транспортния сектор ще се разраснат и в други сектори на европейската икономика. Текстовете нарушават основните закони на Европейския съюз“, прогнозира Желязков.
„Това е въвеждане на двоен стандарт и кражба на бизнес. Пряко заетите в бранша са 150 хиляди българи. Като се включат и техните семейства над 500 000 души ще се принудят да емигрират в други страни от ЕС“, отбеляза евродепутатът Ангел Джамбазки.
Протестът в Брюксел ще се състои от два лъча- единият е българският, а другият ще бъде сформиран от румънски и поляци, латвийци и литовци.
Евродепутатът Андрей Новаков заяви, че подготвят алтернативни текстове в промените в европейското законодателство. С тях българските евродепутати оспорват идеята шофьорите да се връщат на две седмици в България, както и да отпадне предложението да се забрани на шофьорите да спят в кабината на камионите.
От бранша са категорични, че това няма да е единственият протест и ще има още следващите дни,според превозвачите, са ключови за българския транспортен бизнес.На 10 януари българският транспортен бизнес организира протест в Брюксел. Това се случва за първи път. Следващите дни и седмици ще бъдат ключови за сектора в България. Това заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев след проведена среща във връзка с поправките в пакта за мобилност.
С два чартърни полета сутринта на 10 януари ще отлетят за Брюксел 360 шофьори, организирани от Съюза на международните превозвачи у нас, за да участват в протеста на пл. „Люксембург”.
Транспортните превозвачи ще протестират докато в транспортната комисия на Европейския парламент се гласуват текстове, срещу които възразяват нашите превозвачи.
Арабаджиев отказа да разкрие как точно ще премине протестът, както и колко български фирми ще присъстват на площада.
Още от България
Главчев към РСМ: Въпросът с евроинтеграцията е решен, няма тема за разговор
"Може да съм избран по домова книга, но аз не съм домоуправител, а Министерският съвет не е домсъвет"
Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!
Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден
Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще
Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.