24 Ноември, 2024

Росен Желязков: Не би трябвало да има радикална промяна в цената на ЖП транспорта

Росен Желязков: Не би трябвало да има радикална промяна в цената на ЖП транспорта


„Не би трябвало да има радикална промяна в цената на железопътния транспорт след обновяването му”, каза министърът на транспорта
Работим сериозно по отношение на всички фактори, които водят до източването на БДЖ. Въвеждат се нови системи за контрол и наблюдение. В тестови период е новата билетоиздаваща система, т.е. оттук нататък ще могат да се закупуват билети онлайн, което ще намали възможността да се купуват превозни документи без каквато и да е отчетност, каквито практики имаме. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков в ефира на „Здравей, България”.

Министърът потвърди, че до 2023 г. ще бъде изградена линията София-Бургас. До края на годината ще започне и процедурата за нови мотрисни влакове.

БДЖ планира поетапно обновяване на влаковете в следващите 15 години

„С инфраструктурните промени в БДЖ не само ще се пътува за 3 часа, а ще се пътува много по-комфортно, по-чисто и по-достъпно. НКЖИ изпълнява всички проекти, които са релевантни към трасето София-Бургас. Те са на различни лотове – София-Елин Пелин, Елин Пелин-Костенец, Костенец-Септември, Пловдив- Бургас и т.н. Те са на различна фаза на изпълнение. Има изградени участъци, има и такива, които още са в процес на изграждане с висока степен на изпълнимост и има и такива, които заради обжалвания в съда имаме очакването до края на септември да приключат всички процедури. Лимитът на програмния период за изграждането на железопътната инфраструктура в тези участъци е до края на 2023 г. От страна на подвижния състав, което е ангажимент е на „БДЖ – Пътнически превози” до края на тази година започва процедурата за доставянето на нови мотрисни влакове, а в момента се водят интензивни преговори с „Шкода” за модернизация на съществуващите локомотиви, така че да се достигне тяхната оптимална скорост от 160 км/ч. Разговаряме с „Дойче банк” за нови вагони. Става въпрос за вагони втора употреба, които се използват в немските железници, защото един пътнически вагон от немските железници излиза по-евтино от ремонта на съществуващ български влак. Средната цена за една седалка във влак е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки”, обясни Желязков.

По думите му железниците са най-екологичнияt, най-ефективният и в бъдеще най-финансираният и субсидиран транспорт, който и като европейска политика ще бъде развиван.

Не би трябвало да се очаква радикална промяна в цената на железопътния транспорт, обяви министърът. „Въпросът е в рамките  на 3-годишната бюджетна прогноза субсидията към БДЖ няма да търпи радикална промяна и затова се разчита на по-добрата усвояемост на европейските средства. В това число за новия програмен период ще се търсят варианти за субсидиране и финансиране за тяговия състав също с европейско финансиране”, добави той.

Желязков коментира и случая със задържан български бус в Германия с 66 неизправности, но според издадените документи от техническия преглед състоянието му е било пригодно за управление. „Следващата седмица очакваме информация за случая от колегите от Германия. Това надали е изолиран случай. Затова и контролът върху пунктовете на Годишни технически прегледи се затяга. В момента има производства за отнемане на 17 разрешителни”, обяви той.

В рамките на обществено обсъждане е законопроект за пътните превозни средства, където по съвсем различен начин ще бъдат ангажирани и регулаторната и сертификационна дейност на тези пунктове. В това число и на сервизите. Важно е да има по-малка човешка намеса. Затова информационните системи, които се изграждат и ще бъдат интегрирани една с друга няма да допускат човешка намеса и няма да има възможност да се договаря привидна изправност на превозно средство”, обясни министъръти уточни, че вероятно през есента ще влезе законът в Народното събрание. 
Сподели:

Главчев към РСМ: Въпросът с евроинтеграцията е решен, няма тема за разговор

"Може да съм избран по домова книга, но аз не съм домоуправител, а Министерският съвет не е домсъвет"

Йордан Цонев: Санитарен кордон от партия, която чрез ала-бала прави процентите си от 8 на 26? Не!

Той отхвърли обвиненията в изборни нарушения - партията е имала 30 листи, всяка от които е провеждала средно по пет събития на ден

Ахмети в Швейцария: Без албанците Северна Македония няма бъдеще

Той предупреди и за опасността от руско влияние в Северна Македония.