5 Декември, 2025

Капаните на търговците - обещания за големи намаления, но на малко стоки

Капаните на търговците - обещания за големи намаления, но на малко стоки

снимка: bulphoto

Една от хитростите са сезонните намаления е етикетите "супер цена" и "промо", което не винаги е така

Търговците най-често мамят с обещания за големи намаления, но за малко продукти. Това е част от разкритите от комисията за защита на потребителите (КЗП) най-чести заблуди при намаления и промоции.

Сред прилаганите от търговците хитрости при сезонни намаления на облекла е поставянето на големи надписи на витрините на магазините с внушителни проценти отстъпки, които обаче се оказва, че важат за много ограничен асортимент от предлаганите групи артикули или за единични бройки. В други случаи не е достатъчно ясно при какви условия потребителят може да се възползва от анонсираното намаление или пък отстъпките не се прилагат така, както са обявени. В последните години десетки подобни практики са прекратени след намесата на контролния орган.

Има и други капани при правенето на промоции и намаления, които Комисията установява и забранява целогодишно и които могат да се срещнат и по време на сезонните акции. Например, разпространяването на рекламни брошури, в които не са посочени коректно обхванатите от кампанията стоки или пък се дава подвеждаща информация за съществени характеристики на предлаганите намалени артикули.

Поставянето на послания като "супер цена", "акция", "промо" и пр. върху етикетите в магазините е още един популярен подход, с който търговците внушават на клиентите, че им предлагат по-изгодни покупки. Само по себе си това не нарушава правата на потребителите в случай, че артикулите се таксуват на обявените цени. Невинаги обаче е така, посочват от КЗП.

Сподели:

Коментари (0)

КЗК с тежка констатация: Има изкривяване на пазара за храни у нас - от производство до търговия

КЗК с тежка констатация: Има изкривяване на пазара за храни у нас - от производство до търговия

Продукцията става все по-силно зависима от внос, а резултатът от това е осезаемо повишаване на цените за потребителите

Путин и индийския премиер са на разговори за търговията с оръжие и петрол

Путин и индийския премиер са на разговори за търговията с оръжие и петрол

Путин е на първа визита в Индия от четири години, чиято цел е да се засили търговията с важен купувач на руско оръжие и суров петрол, след като западните санкции засегнаха десетилетните връзки между Москва и Делхи

САЩ глобиха компания, обвързана с руски олигарх

САЩ глобиха компания, обвързана с руски олигарх

Според OFAC, Gracetown е създадена през 2006 г., за да управлява 3 луксозни имота в Ню Йорк и Вашингтон, които Олег Дерипаска е закупил по същото време