24 Декември, 2025

С нови мерки КЗК ще подобрява диалога между потребители и мобилни оператори

С нови мерки КЗК ще подобрява диалога между потребители и мобилни оператори

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова проведе среща с представители на Алиансa на технологичната индустрия (АТИ) във връзка с разминавания между практиките на мобилните оператори и очакванията на потребителите, установени на базата на анализ на постъпили жалби и сигнали в Комисията.

По време на срещата Филипова постави за обсъждане предложения, целящи подобряване информираността на потребителите. Тя подчерта, че дискусията е начален етап в усилията на КЗП за подобряване на диалога между мобилните оператори и потребителите.

По отношение на процедурата по сключване на договор в търговски обект, бе предложено телекомите да инструктират своите служители да напомнят на потребителите за правото им да се запознаят предварително с условията на договорите. Те имат право да получат екземпляр от договора на хартиен носител или на друг траен носител преди да решат дали да го подпишат.

На срещата бе обсъдено още да се осигури по-удобна за потребителите опция за запознаване със съдържанието на договорите, тъй като обръщането на монитора на служителя не е най-удобният вариант. Също така да се предоставя на потребителите информационен лист (брошура), съдържащ информация за начина на изчисляване на неустойките и дължимите за възстановяване отстъпки, в т.ч. разяснения относно кредитния лимит, избора на мрежа, промяната на адреса за ползване на услугата.

По отношение обслужването на потребители от уязвими групи при сключването на договори, КЗП предложи всички оператори да предвидят в своята търговска политика определен гратисен период за отказ от договор, сключен в търговски обект, който да важи за уязвими групи потребители. Преди сключване на договор да е необходимо одобрение от управител на магазин, а абонаментният план да е съобразен с нуждите на потребителя. Обсъдено бе още да се създадат вътрешни процедури за проследяване на жалби, подадени от потребители от уязвими групи, както и да се инструктират служителите в магазинната мрежа относно обслужването на уязвими групи потребители.

Във връзка със съдържанието на договорите, КЗП предложи да се подобри оформлението на индивидуалните договори в частта, касаеща заявените за ползване услуги (чрез обединяване на всички заявени за ползване услуги в един раздел „Предмет на договора” или всички допълнително заявени услуги да бъдат посочени в отделен раздел „Допълнителни услуги”).

След проведени дискусии представителите на Алианса на технологичната индустрия (АТИ) се съгласиха да предприемат мерки за подобряване обслужването на потребителите. По част от предложенията на КЗП вече се работи, а други са в процес на обсъждане в АТИ./ БГНЕС
Сподели:

Коментари (0)

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

В материал на Bloomberg се изтъква, че санкциите срещу агресора принуждават руския петрол да остава все по-дълго в морето, докато Москва и нейните купувачи търсят нови схеми за доставка

НАП напомня на клиентите как да избегнат двойното данъчно облагане

НАП напомня на клиентите как да избегнат двойното данъчно облагане

Метод може да прилoжи всяко лице, чийто доходът е бил правилно обложен

Изграждат зарядни станции за електромобили по АМ "Тракия"

Изграждат зарядни станции за електромобили по АМ "Тракия"

Два от общо шестте зарядни центрове ще бъдат разположени в близост до автомагистралата – при изходите за Чирпан и за село Кабиле, и са част от зарядната инфраструктура за електрически превозни средства