ърховният административен съд (ВАС) окончателно потвърди законността на спирането на разрушаването на сградата тютюневия склад – паметник на културата, на ул. "Одрин" 8 в Пловдив. Това съобщи на страницата си във "Фейсбук" адв. Александър Кашъмов.
На този етап с колегите от Министерството на културата си свършихме работата, за да спрем това безобразие, ред е на прокуратурата да докаже обвиненията и да бъдат наказани злосторниците, посочва правозащитникът.
Събарянето на тютюневия склад, известен като сградата на "Ориент Табако, започна от собствениците на 6 март 2016 г., неделя. След остра реакция на граждани и публикации в медиите разрушаването бе спряно, като първоначално и собствениците, и община Пловдив твърдяха, че няма незаконни действия и сградата не е паметник на културата. Впоследствие обаче се разбра, че тютюневия склад е паметник на културата и освен това попада в групов архитектурен паметник. Оказа се, че собствениците са представили в общината фалшив документ, според който няма пречки сградата да бъде съборена. Затова собствениците на фирмата "Одрин 8", която притежава склада, Георги Бранеков и Александър Николич бяха обвинени в използване на фалшив документи и в противозаконна дейност в защитена територия за опазване на културното наследство.
От решението на ВАС се вижда, че съдебният състав, че сградата е декларирана като архитектурен паметник на културата с писмо от института за паметниците на културата още от 1975 г.
Още от Арт Фактор
Как портрет на Винсент ван Гог се озовава в кокошарник?
Портретът на доктор Рей на Ван Гог е създаден между 7 януари (когато художникът напуска болницата в Арл) и 17 януари 1889 г. и е подписан с червена маслена боя "Винсент, Арл, януари 1889 г."
Тарас Шевченко – Гласът на свободна Украйна
НЕБЕСНА ЧИТАНКА
Граждани искат с петиция уволнението на Ярослава Бубнова и подвеждане под съдебна отговорност
Националната галерия на България прилича на провинциална художествена сбирка, подредена по морално остарял начин и говори красноречиво за професионалните компетенции на самопровъзгласилата се за най-големия български куратор директорка