27 Декември, 2025

Съюзът на международните превозвачи все още без официално разрешение за протест в Брюксел

Съюзът на международните превозвачи все още без официално разрешение за протест в Брюксел

„Подали сме документи за протеста преди Коледа, но предвид празниците чисто физически не сме получили разрешението. Нашите представители са в контакт с белгийските власти и имаме „окей“ от тях, включително и маршрут“. Това заяви Йордан Арабаджиев - изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи за БНР по повод протеста в Брюксел, насрочен за 10-и януари. Денят е избран, защото тогава ще се гледат предложенията на Транспортната комисия в ЕП.

„Очакваме в този ден евродепутатите от Транспортна комисия да чуят нашия глас. Протестът няма да бъде само български. Към момента имаме подкрепа на колегите от Румъния, Полша, Литва и Унгария. Разпратили сме писма до всички държави, които по принцип бяха против мобилния пакет - Хърватия, Словения, Ирландия и Малта, но все още нямаме потвърждение от тях. Да се надяваме, че ще се присъединят и те, но за нас е важно евродепутатите да видят една обединена Източна Европа и да разберат, че тези текстове са чисто лобистки, протекционистки насочени“.

Арабаджиев очаква над 500-600 души да пристигнат за протеста само от България, а отделно да се присъединят и превозвачи, които се намират в Европа. Отделно има искане и за протест с камиони, но за него все още няма разрешение, обясни той.

Двата момента, важни за българските транспортни работници в пакета „мобилност“, са свързани с прибирането на превозното средство и на шофьора:

„Ние сме категорично против прибирането на превозното средство. Според нас това ще доведе до изкривяване на философията на Европейския съюз. В момента празните курсове в ЕС са от порядъка на 24-25%, но ако това се приеме, означава да скочи драстично процентът на празните курсове, което пък ще доведе до увеличаване на вредните емисии. Самата ЕК и самият ЕП си противоречат. От една страна казват „екологията е много важна“, а от друга страна правят така, че да бъдат увеличени „празните курсове“.

Ако предложенията бъдат приети от Транспортната комисия към ЕП, те ще отидат в пленарна зала, а след това има диалози между ЕК, Европейския съвет и ЕП, преди да влязат в сила, обясни той:

„Във всеки един момент ще използваме всички механизми, всички инструменти, за да се опитаме да защитим нашия бизнес. /…/ Ние сме наясно, че този Европарламент е в края на своя мандат и не би следвало той да взема такова изключително важно решение за отрасъл от икономиката на целия ЕС. Очакваме гласуването в зала да бъде отложено за новия парламент, но едно са нашите очаквания, друго са лобитата на западноевропейските превозвачи. Не изключваме никакъв вариант“.

Българските превозвачи не изключват вариант за протести в Румъния, която от 1-ви януари е ротационен председател на Съвета на ЕС. 
Сподели:

Коментари (0)

Зеленски: Русия отговори на предложенията за мир с „Кинжали“ и „Шахеди“

Зеленски: Русия отговори на предложенията за мир с „Кинжали“ и „Шахеди“

"Това е истинското отношение на Путин и неговото обкръжение. Те не искат да приключат войната и се опитват да използват всяка възможност, за да нанесат повече болка на Украйна"

Варварският ракетен обстрел по Киев демонстрира "мирните планове" на Кремъл

Варварският ракетен обстрел по Киев демонстрира "мирните планове" на Кремъл

Въздушна тревога продължи няколко часа след силни нощни експлозии, някои от които бяха придружени от ярки проблясъци, които оцветиха небето в оранжево

 Тръмп: Настроен съм оптимистично за сключване на мирно споразумение по време на визитата на Зеленски в  Мар-а-Лаго

Тръмп: Настроен съм оптимистично за сключване на мирно споразумение по време на визитата на Зеленски в Мар-а-Лаго

Той отново заяви, че е уредил осем войни, но призна, че войната между Русия и Украйна е най-сложната от всички.