Главният изпълнителен директор на Фейсбук Шерил Сандбърг призна, че социалната медия е реагирала твърде бавно на руската намеса в президентските избори в САЩ от 2016 г. и обеща повече усилия за спиране на дезинформационни кампании, предаде ДПА.
"Твърде бавно засякохме това и твърде бавно реагирахме. Вината си е наша. Тази намеса бе напълно недопустима. Тя бе посегателство над ценностите на нашата компания и страната, която обичаме", каза Сандбърг на изслушване в комисията за разузнаването на Сената на САЩ. Тя определи ситуацията като "надпревара във въоръжаването".
"Заплахата, пред която сме изправени, не е нещо ново. САЩ винаги са се сблъсквали с атаки от противници, които искат да подкопаят демокрацията ни. Новото са използваните тактики", добави Сандбърг, цитирана от БТА.
Тя посочи, че "сигурността никога не е нещо завършено" и съобщи, че Фейсбук е удвоил броя на служителите си в отделите по сигурността.
Фейсбук "е премахнал стотици акаунти и страници, замесени в координирано лъжливо поведение, т.е. те са заблуждавали хората за това кои са и с какво се занимават", каза Сандбърг, цитирана от Ройтерс.
На същото изслушване шефът на Туитър Джак Дорси заяви, че компанията му служи за дигитално публично пространство за обмен на идеи и макар че това в повечето случаи е нещо положително, някои злонамерени лица се възползват от платформата и оказват отрицателно влияние.
"Оказахме се неподготвени за огромните мащаби на проблемите, с които се сблъскваме. Поемаме пълната отговорност по отстраняването им", заяви той.
Дорси съобщи, че Туитър взема мерки срещу измамите и манипулациите и че "всяка седмица се идентифицират от 8 до 10 милиона съмнителни акаунти". Той увери, че Туитър не взема решенията си въз основа на политическа идеология, предаде Франс прес.
Туитър, както и Фейсбук, са обвинявани в пристрастност в ущърб на консерваторите, отбелязва агенцията.
"Туитър не използва политическа идеология при вземането на решенията си за категоризирането на съдържанието или за прилагането на правилата ни", заяви Дорси и призна, че Туитър не е бил подготвен за огромните кампании с манипулиране на общественото мнение в социалните мрежи през последните години.
По време на предизборната кампания през 2016 г. хиляди фалшиви акаунти предизвикваха спорове сред избирателите с обсъждане на деликатни теми като расизма или имиграцията, отбелязва АФП.
Шерил Сандбърг
Главният изпълнителен директор на Фейсбук обеща повече усилия за спиране на дезинформационни кампании
Фактор Фактор
Още от Свят
Вучич: Вече не седя на два стола, в Сребреница имаше клане, но не е геноцид
Великосръбската идеология е много измислена история за всички онези хора, които искат да навредят на Сърбия и сръбските национални интереси
Отстранен е командирът на Южния военен окръг (ЮВО), руското МО прикрива причината
"Вагнер" отново набира войници за фронта в Украйна, пише в актуален доклад на Института за изследване на войната
Майк Уолц призова за "прекратяване на ескалацията" в Украйна
Коментарите идват в момент, когато отиващият си президент Джо Байдън търси начини да подкрепи Украйна преди встъпването в длъжност на Тръмп