Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков инспектира началото на укрепването на свлачището северно от новопостроения тунел "Железница" в края на АМ „Струма“ край Благоевград, предаде кореспондентът на БГНЕС за региона.
Министър Шишков каза, че не се притеснява въобще от подадения срещу него сигнал до прокуратурата от Института по пътна безопасност. Новото съоръжение, или т .нар. „полутунел“, чието строителство започна де факто днес, ще струва 80 милиона лева.
„Започваме да укрепваме свлачището, което се е активирало през 2020. През 2021, когато бях заместник-министър, казах, че накрая ще имаме тунел, но няма да имаме път към него. Това за съжаление се случи. В момента имаме готовност за проекта за укрепване на свлачището, както и издадено разрешение за започване на дейностите, които стартират от утре“ обясни министър Шишков.
Той се надява в рамките на няколко месеца да се построи първия етап от укрепването и да се пусне движението през тунелите в посока Благоевград.
„Имаше процедурни проблеми, които трябваше да се преодолеят. В средата на летния сезон би трябвало да може да се ползва магистралата, а до есента да се използва цялата магистрала след края на укрепването“, допълни Шишков.
Той допълни, че този проект бе занемарен през 2020. Стойността на укрепване е 80 млн. лв.
„Когато се получават такива проблеми, непредвидени, е логично да се плати допълнително“, смята регионалният министър.
До Крупник трасето на АМ „Струма“ ще се работи след като се изясни трасето на магистралата през Дефилето.
„Свлачището ще се укрепи чрез тунелна завеса или „полутунел“, както при съоръжението по пътя за Рилския манастир. Той ще предпазва от свличане на магистралата“, обясни Шишов.
Според него прокуратурата е поискала от МРРБ да се провери трасето на АМ „Хемус“ от София до Яна на всеки 250 метра. Ще се проверят още няколко участъка в страната.
„Ние правим проверки, за да знаем какво е състоянието на пътищата, за да знаем какво да ремонтираме. В момента прокуратурата иска това от нас. Тя е дала предписание на МРРБ каква проверка да се направи точно.
Дали сме бръкнали в лични интереси или не, не знаем. Но всички сме водени от интереса да поддържаме пътищата добре, и затова правим и проверки, за да знаем как да ги ремонтираме. Всеки министър трябва да се отчита пред обществото, и когато има нередности, те да бъдат показвани. Считам, че обществото трябва да знае какво се е случвало назад във времето. А дали съм критикуван – да, критикуван съм от определени среди, които не са очаровани от това, което правя. Мен обаче ме интересува хората да са доволни, а не определите среди в държавата. Тези среди, на които се робуваше дълго време назад, за съжаление докараха дотук нещата“, завърши Шишков и се закани за нови разкрития за строителството на пътищата след изборите.
Иван Шишков
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг