В Стокхолм използването на товарни електрически велосипеди също е подпомагано финансово от властите. Дори в студ и сняг тези велосипеди доказват достойнствата си при пренос на стоки по улиците на града. Тригодишната държавна субсидия, обаче, има за цел да разшири кръга на елекрическите велосипеди, като покрива 25 процента от всяка покупка над хиляда евро. Първите кандидати вече са получили одобрение и ще могат да се възползват от намалението още от януари 2018-та. Стимулът със сигурност ще изкара много велосипедисти по добре развитата инфраструктура на шведските градове.
В основата на инициативата е най-голямата шведска велосипедна асоциация. Нейните очаквания са субсидията за електрически колела да увеличи не само броя на велосипедистите, но и разстоянията, изминавани от тях. Опитът в съседни страни показва, че пробегът в градовете на седмица се е увеличил средно с 12 до 18 километра при въвеждане на субсидиите. Качеството на въздуха, разбира се, се подобрява, като самите колоездачи не са принудени да пълнят дробовете си с дизелови или бензинови изпарения при всяко вдишване.
Споменатите по-горе страни са извървели своя път до преоткриването на велосипеда с електрическо подпомагане. Хубавото е, че и в България тези велосипеди вече не са чужди на движението по улиците.