"В България имаме добро средно образование и много висшисти, но големият въпрос е какво всъщност са научили тези хора. Оказва се, че след пет години висше образование ти знаеш по-малко, защото си забравил най-важното от средното. И това е реална статистика. Затова от гледна точка на реалната икономика у нас е по-добре да не си ходил в университет. За да успяваме, висшите училища трябва да започнат да създават кадри за истински бизнес, а не за политология и социология". Това коментира във Велико Търново Симеон Дянков, директор на Института за финансови пазари към Лондонския университет по икономика, по време на дискусия на тема "Икономически перспективи пред България в контекста на глобалните процеси“. Форумът бе организиран съвместно от Предприемачи ГЕРБ и Фондация "Ханс Зайдел", предаде "24 часа".
"Много се построи през последните 10 г., новсе още няма магистрала "Хемус". У нас по времето на тоталитаризма Северна България беше по-богата от Южна. За 25-30 г. в Южна България хората са по-богати с 30-35% и затова влияе и АМ "Тракия". Магистралата дава перспективи за бизнеса, а от там и за хората. Тук са важни и кадрите – четири града у нас растат и това са София, Пловдив, Стара Загора и Бургас. В Северна България само Велико Търново държи някакво ниво, докато градове като Разград, Шумен и Търговище изчезват", анализира Дянков.
Кметът Даниел Панов, който откри форума, акцентира, че средствата, които бяха отделени от правителството - над 1,350 милиарда лв., ще бъдат инвестирани до 2023 г. за магистрала "Хемус". Той посочи, че магистралата трябваше да минава на 39 км от старата столица, а в момента най-близкото отстояние ще бъде около 8 км в посока Момин сбор. "Именно тези два важни обекта - пътят Русе - Велико Търново и "Хемус"- правят не само Велико Търново важен град за икономически растеж, но и всички други общини, които са в областта. Трасето Русе - Свиленград, от Донино до края на Габрово, също се изгражда. С вицепремиера Томислав Дончев имаме разговори и в близко време ще имаме среща с премиера, отсечката от Дебелец до Донино също да бъде проектирана и след започването на Русе-Велико Търново, също да се търси финансиране за нея", каза Панов. Пред предприемачите кметът посочи и стъпките, които местната власт предприема за преодоляването на глада за кадри в хранително-вкусовата промишленост и ИТ сектора и връзката на професионалните училища с бизнеса. "Инфраструктурата на 21-ви век са уменията, ако не инвестираме в нашите хора, все по-трудно ще успяваме", каза и евродепутатът Ева Майдел. Тя бе категорична, че ЕС остава мястото, където българският бизнес може да се развива най-добре.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас