Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова подкрепи предложението на президента на КНСБ за по-голяма ценова прозрачност чрез обозначаване на различни компоненти от крайната цена
Тази практика изяснява по-добре на потребителите стойността на стоките и формирането на крайната цена, съобщават от КЗП.
Считаме, че показването на допълнителни елементи на цената като доставната цена, може да допринесе за по-голяма прозрачност и доверие в търговските практики, казват от Комисията.
Припомняме, че още през месец февруари изложихме подобна идея, насочена към това търговците да посочват цената, на която са закупили стоката от доставчика, като ориентир за купувача.
Комисията остава последователна в ангажимента си към по-информиран избор и справедливо пазарно поведение.


Коментари (2)
Нервен
15:31, 23 Юни, 2025Тая кифла на КЗП вече не и дреме за потребителите.Три пъти и пиша ,че Виваком ми взима 5лв. Върху парите по договор въпреки ,че ВАС им забрани да го правят и никакъв отговор.Явно вече се е ПРОДАЛА ...като всички Мърши .
Ганьо
00:16, 22 Юни, 2025По-елементарно е производителят да изписва върху опаковката препоръчителна цена (веригите не обичат такива продукти и за тях опаковките са без такава цена, защото не могат да слагат по 100 - 200% надценка и след това да пускат "промоция"). Например от понеделник в К*уфланд ще има на "промоция" мини банички "Фамилия" с цели 40% намаление - от 12.49лв. намалени на 7.49лв. Същите в кварталните магазини не са на "промоция" и са с препоръчителна цена на опаковката (която ще ти извади окото, така да се каже) и струват 6.99лв. Е, не се учудвайте, така е в България.