Министерството на туризма този път наистина счупи тъпомера с конкурса си за "Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в печатна медия".
Сама по себе си инициативата е съвсем нормална равносметка за отразяването на дейността на институцията през изминаващата година. Но подборът на статии е просто покъртителен.
Първото предложение е за материал, публикуван във в. "Стандарт", озаглавен "Брюксел награждава замъка в Равадиново", който досега води убедително класацията за четиво, отразило най-достойно туристическия бранш през 2016 г. с 35,8%. Публикацията е част от кампанията за популяризиране на културно-историческите забележителности, по която "Стандарт" получи сериозно медийно финансиране.
На второ място по рейтинг сред "гласоподавателите" е основополагащата дописка "Следим онлайн цената на сянката на плажа" на в. "Монитор", която събира близо 26 на сто.
За да не бъде обвинено в елитарен подбор, туристическото министерство е отделило внимание и на регионалните медии. Трета позиция е заета от интервюто на в. "Черно море" с някоя си Сийка Кацарова, която прави следното прозрение, превърнало се в заглавие на материала: "Със СПА и балнеология можем да привлечем по-висок клас туристи". Тя също събира внушетелен процент - над 22 на сто.
"Неоткритите тайни на Западните покрайнини", които ексклузивно за нас разкрива в. "Жълт труд", събират по-скромните 13,7%.
На дъното с под 2% се нарежда материалът на "24 часа"- "Гранд хотел България продаден за 15 млн. евро"- със сигурност единственият смислен материал, който обаче по-скоро е в категория "Бизнес сделки", отколкото туризъм. И на фона на останалите безумия е чудно на какъв принцип туристическото министерство е решило да го е номинира.
Честито на печелившите, но нека не се заблуждават, че това представлява каквато и да е форма на журналистика.
Ако искате да участвате в абсурдната анкета, може да гласувате ТУК


Коментари (0)