До този момент в Нови Искър, Кремиковци, Връбница, Надежда се движат дизелови автобуси на възраст между 15 и 25 години и без климатизация.
„С този проект за договор с частен оператор за въвеждане в експлоатация на 60 нови газови автобуса от най-висок екологичен стандарт Евро 6, правим нова стъпка в борбата срещу замърсяването на въздуха. Говорим за усилия за по-екологичен, но и по-удобен градски транспорт”, коментира кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова.
Всичките 60 автобуса ще бъдат изцяло климатизирани, с платформи за достъпност за хора с увреждания и майки с колички, с камери за по-голяма безопасност на водачите, монитори за информация на пътниците.
„От утре 20 от тях вече ще бъдат в движение основно по линии в район Кремиковци, така че хората от Долни Богров, Бухово, Желява и Ботунец, ще могат да усетят разликата между старите дизелови и новите по-удобни автобуси”, заяви още Фандъкова.
„Имахме дълги преговори с нашите партньори. Тази процедура беше проведена много отдавна и първоначално отказах да сключа договор, впоследствие започнахме да водим преговори и постигнахме много по-изгодни условия за общината, намалихме цената, така че тя е колкото е цената на Столичния автотранспорт”, поясни кметът на Столична община.
Фандъкова уточни, че в новите договори са заложени и допълнителни удобства за гражданите, както и автобусите да са газови, което е важно заради програмата за опазване на въздуха в София. „Цената, която ще плаща общината на оператора, е равна на цената, която плащаме на общинския оператор. За мен е важно хората да са доволни и да се возят при по-добри условия”, заяви още Йорданка Фандъкова.
Карлос Контрера, общински съветник от „Обединени патриоти”, съобщи, че за година минимум с 1120 тона ще се намалят вредните емисии от въглеводороди.
„Това е много сериозна стъпка към подобряване на екологията на града и изпълняване на програмата за качеството на атмосферния въздух, приета от СОС преди месец. Това е една от най-сериозните инвестиции в северните райони на София през последните години. Цената е за сметка на превозвача, това е частна инвестиция, за да може да си върши работата”, каза още Контрера.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас