Проведената среща по изграждането на Коридор 8 в София се използва от управляващите в Скопие за политически послания, които вредят на проекта.
На 31 октомври 2024 г. беше проведена предварително планирана техническа среща между генералните директори на железопътните инфраструктурни предприятия на Република България и Република Северна Македония.
Ден по-късно, на 1 ноември, македонското транспортно ведомство разпространи подвеждаща информация, че "три ключови аргумента" на вицепремиера и министър на транспорта Александър Николоски са били "приети".
"Първо трябва да има съвместен проект за тунела, за да не се изгражда тунел, който не води до никъде. Следва България да завърши своята част от железницата и трето да се преразгледа цената, която е много висока, както и да се преразгледа самият проект", се казва в позицията от македонска страна.
Източници от българското Министерството на транспорта, обаче, заявиха, че на срещата са обсъдени и уточнени само и единствено технически въпроси за довършването на трансграничния тунел Деве баир, както и необходимостта от избор на един изпълнител за цялото съоръжение.
Целта на проведените разговори в София е била набелязването на конкретни мерки и действия за ускоряване на строителството на жп Коридор №8 и реалното завършване на железопътната връзка между двете страни.
ЕК и ангажираните европейски финансови институции са в течение на всички разисквани въпроси на срещата.
Генералният директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ на Република България няма пълномощията да договаря или поема политически ангажименти.
Българската страна за пореден път ясно изразява своята категорична и непроменена позиция за значимостта на Коридор VIII и твърдата си убеденост за необходимостта от неговото изграждане във вече утвърдените параметри.
От последващите съобщения в Република Северна Македония за пореден път става ясно, че техническа среща се използва за политически послания./ БГНЕС
Министърът на транспорта Александър Николоски излезе отново с подвеждаща информация
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг