29 Април, 2025

"Спаси София": С подкрепата на гражданите спасихме нощния транспорт в София

"Спаси София": С подкрепата на гражданите спасихме нощния транспорт в София

Борис Бонев

Има много начини да се оптимизира дневния транспорт, така че да е по-редовен и удобен, но и да има наличен ресурс за поддържане на нощния транспорт

„Това е победа на гражданите – те опазиха нощния си транспорт. Сега наша задача е да го направим още по-удобен!“. Това написаха в своя позиция от партия „Спаси София“.

“Спасихме нощния транспорт от вредните и деструктивни предложения на ГЕРБ и БСП, които искат да го закрият", изтъкват те, след като Общинският съвет не успя да събере нужното мнозинство за орязването на нощния транспорт и той остава да се движи в сегашния си вид - 4 линии всяка нощ.

„Гражданската енергия – на протестиращите пред общината и на хилядите, подписали се в петицията за опазване на нощния транспорт, даде резултат. Безпрецедентно за този мандат е случилото се днес - разумът и аргументите надвиха икономическото мнозинство“, заяви Борис Бонев, председател на партия „Спаси София“ и обяви, че съветниците от неговата група вече работят по предложение за подобряване на нощната транспортна услуга.

„Има много начини да се оптимизира дневния транспорт, така че да е по-редовен и удобен, но и да има наличен ресурс за поддържане на нощния транспорт. Затова предлагаме администрацията на общината заедно със съветниците от всички групи да изработим подобен план за реорганизация на целия транспорт“, заяви Андрей Зографски и изтъкна, че въпреки че нощните автобуси се движат на час, те пак бележат ръст на пътниците всеки месец. Зографски сподели, че скоро ще бъдат направени предложения за реорганизация, като се започне с преместване на трансферната спирка от пл. Ал. Батенберг на пл. Св. Неделя.

„Недопустимо е една европейска столица да няма денонощен транспорт до летището си. Най-голямото летище в България се обслужва между 05:10 и 23:30 ч. След това – само таксита. Затова ще предложим нова линия Н6 до двата терминала, както и нощна трамвайна линия Н5, която да свързва Княжево с центъра и кв. Орландовци“, обясни Зографски.

„Не всички имат автомобил, не всички искат да плащат на таксита, някои – не могат и да си го позволят. Съхранението на нощния транспорт е добра новина не само за тези от нас, които не шофираме, но и за хората, които не се чувстват комфортно да се качват в колите на непознати“, заяви Гергин Борисов, общински съветник, и припомни, че десетки от постъпилите в Столична община становища са от жени и хора от уязвими групи. Те изтъкват, че нощният транспорт им осигурява безопасен и достъпен начин да се приберат у дома.

 

Сподели:

Коментари (0)

Хампарцумян: Има куп начини хората да получават несправедливи пенсионни възнаграждения

Хампарцумян: Има куп начини хората да получават несправедливи пенсионни възнаграждения

Какво ще се случи с едни 150 000 души - между 20 и 25-годишни днес, които нито работят, нито учат, но един ден ще почукат на вратата, пита банкерът по повод пенсионната реформа

Посланията на папата - реформатор Франциск се чуваха, те преобразяваха

Посланията на папата - реформатор Франциск се чуваха, те преобразяваха

Призивите на папа Франциск променяха не само католическата църква, но повлияха на възгледите по най-различни социални теми, включително екологията и политиката

11-ия фестивал „Семе българско“ бе открит в Севлиево

11-ия фестивал „Семе българско“ бе открит в Севлиево

В България се намира най-голямата семенна генбанка в Югоизточна Европа в Института по растителни генетични ресурси „К. Малков“ – Садово с над 62 000 образци, заяви зам.-министърът на земеделието и храните Янислав Янчев