Изграждането на Южната дъга на столицата от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“ ще започне до края на годината, обяви на парламентарен контрол регионалният министър Петя Аврамова.
„Реализирането на проекта би улеснило движението на транзитния трафик между автомагистралите „Струма“ и „Тракия“, отбеляза в питането си от парламентарната трибуна и депутатът от ГЕРБ Александър Иванов. Неговият въпрос към регионалния министър Петя Аврамова имаше за цел да уточни етапите, на които се намират процедурите за избор на изпълнители на участъка, за теренното осигуряване на обекта и обезщетяване на собствениците на засегнатите имоти, както и сроковете за изпълнението на проекта и как ще бъде решено пешеходното пресичане на околовръстния път.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството изтъкна, че още следващата седмица започват процедурите по отчуждаването на терени за доизграждането на близо 6 км трасе.
„Благодаря на депутатите за положените усилия, в резултат на които в кратки срокове бяха приети промените в Закона за държавната собственост. Чрез тях се облекчават процедурите за отчуждаване на имоти за държавни нужди“, посочи министър Аврамова. Тя допълни, че поетапно, след влизането в сила на отчуждителния акт, държавата ще придобива собственост върху засегнатите имоти и части от имоти – частна собственост. Към момента има образувани 69 съдебни производства пред Административен съд София-град срещу размера на постановеното обезщетение.
За имотите, собственост на Столична община, вече е поискано от Столичен общински съвет да бъдат прехвърлени безвъзмездно в полза на държавата. Очаква се решение на местния парламент, което ще бъде последвано от сключването на договор за дарение на имоти между Агенция „Пътна инфраструктура“ и Столична община.
Предстои още подписване на договор с избрания изпълнител на проектирането и строителството на трасето, посочи министър Аврамова. В участъка с дължина 5.8 км ще се инвестират близо 119 млн. лв. с ДДС, с които ще бъдат изградени две ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, локални платна, разделителна ивица между локалните и директното трасе и тротоари. Пешеходното пресичане на околовръстния път ще се осъществява чрез три надлеза.
Петя Аврамова
Министър Аврамова уточни, че още следващата седмица започват процедурите по отчуждаването на терените
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг