След като министър Николай Събев реши да обединява БДЖ Холдинг с БДЖ-Пътнически превози и БДЖ-Товарни превози, сега си е наумил да прави още по-нестандартни "реформи", показва актуален документ по информация на OFFNews.
Според него министър Събев иска Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение" (РВД) да стане търговско дружество, а Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) да бъдат преобразувани в изпълнителни агенции.
По този начин релсовото дружество и стопанина на пристанищата ще станат второстепенни бюджетни разпоредители.
Според специалисти от транспортния сектор в новата идея на министър Събев е много трудно да се намери каквато и да е здрава логика. Бивш транспортен министър коментира пред медията, че в Европа няма държава, в която националната железопътна инфраструктура да е собственост на агенция. Подобна трансформация обаче неминуемо ще доведе до аутсорсинг на частни фирми на редица дейности, които в момента се вършат от самата НКЖИ. Същото важи и за ДППИ.
Много странна е и трансформацията на РВД. Според изискванията на Международна организация за гражданска авиация (ICAO) националните авиодиспечерски служби трябва да събират такси, които да са достатъчни, но не и да надвищават разходите за осъществяване на дейността. Ако РВД стане търговско дружество обаче приходите ще отиват в хазната, а излезе ли на печалба - ще трябва да бъдат намалени таксите за прелитане.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни