Електрическите тротинетки да не може да се движат по тротоарите. Това е една от основните промени, които се предлагат с изменение на Закона за изменение на автомобилните превози. Промените обаче минават през преходни и заключителни разпоредби, като всъщност влизат в други закони – например Закона за движението по пътищата. Според Института за пътна безопасност, както и според представител на фирми за споделено пътуване, които коментираха пред БНТ, най-големият проблем в проектозакона е задължителното слагане на каски.
Който си има собствена тротинетка, да си носи каска, но не и при споделено пътуване, е становището от ИПБ, а от бранша с тротинетките се опасяват, че фирми за споделено пътуване с такива превозни средства ще фалират, тъй като няма как да осигурят каски.
Отделно като проблем беше видяно ограничението електрически тротинетки да се движат в бус ленти, защото няма много велоалеи.
А изискването да има задължително механични звънци и нищо друго вече е изпълнено, твърдят от бранша с предлагане на електрическите тротинетки.
Предложенията за законови изменения по същество Извън изискването да има звънци и спирачки, електрическите тротинетки ще трябва да имат още фарове и стопове. Фаровете ще трябва да светят в бяла или жълта светлина, а стоповете – в червена. А каращите електрически тротинетки по тъмно ще трябва да носят светлоотразително облекло.
Електрическите тротинетки трябва да се движат по велоалеите, а ако няма такива - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. Не може такива тротинетки да се движат по магистрали (пътища клас I), както и по улици II клас без изградена велосипедна инфраструктура.
Освен това, електрическите тротинетки не трябва да развиват скорост над 25 км/ч., както и да се вози повече от 1 човек т.е. извън управляващия да има още хора на тротинетката. Тротинетката не може да се ползва и като теглич или като кош за мотор. Забранено е и да се ползва мобилен телефон, докато караш електрическа тротинетка.
И още – електрически тротинетки не може да се карат от хора на възраст, по-ниска от 14 години, като между 14 и 16-годишна възраст можеш да караш само по велоалеи! Изрично е уточнено, че всяка община може с наредби да ограничи скоростта за електрическите тротинетки, както и реда и условията за споделеното им ползване.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца