Този факт изследователите обясняват с липидите, секретирани от кожата
Приемането в ранна възраст на храни с ниско съдържание на протеин може да повлияе положително на продължителността на живота. До това заключение са стигнали учени от Лондонския университет Франсис Крик, чието изследване публикува Phys.org., посочва "Дарик".
В своята работа биолозите използвали плодови мушици - дрозофила, две трети от чиито генни заболявания съвпадат с тези при човека. Онези от тях, които са получавали храна с минимално протеиново съдържание в младостта си, са живели два пъти по-дълго от останалите.
"Хората, както и дрозофилите, отделят липиди, които овлажняват и защитават кожата от ежедневното въздействие на околната среда. Но те също така могат и да вредят, влизайки в реакция със слънчевата светлина и други стресови фактори, което води до образуването на вредни химикали, които ускоряват стареенето", обясни един от авторите на изследването - д-р Алекс Гулд.
Още от Наука
За първи път: Инжектираха лекарство за обръщане на стареенето при човек
Инжекцията е поставена в едното око на човек с глаукома. Компанията не е споделила информация за личността на пациента. Учените наблюдават какво се случва в организма му.
Загадка от Хераклея Синтика: фрагменти от статуя на Артемида изплуваха след 2000 години
Находката, открита от екипа на проф. Вагалински, може да се окаже част от статуя на богинята Артемида, почитана векове наред в долината на Струма
Учените бият тревога: океанът губи способността си да охлажда Земята
Покачващо се морско равнище, изчезващи коралови рифове, микропластмаса и рекордни горещини. Над 550 учени от 86 държави предупреждават, че светът навлиза в критично десетилетие за бъдещето на планетата. Последствията могат да засегнат храната, здравето, икономиката и живота на милиарди хора по света.