"Уолстрийт джърнъл": US-корпорации взеха на мушка свободното слово, бият по имиджа на консерваторите
Те се опитват да превърнат социалните мрежи в инструмент за политическо следене на консерваторите
Големи американски фирми водят кампания за превръщане на социалните мрежи в инструменти за политическо следене и налагане на принудителни мерки срещу консерватори, пише в. "Уолстрийт джърнъл".
Много големи брандове спряха да рекламират във "Фейсбук", след като леви активистки организации изразиха твърдението, че социалната мрежа не цензурира достатъчно политическата реч.
Директорът Марк Зукърбърг обеща миналата седмица повече контрол, включително отбелязване с предупредителен флаг на публикации на политици. Това, както можеше да се предположи, не задоволи по никакъв начин активистите, които виждат възможност да изгонят повече от политическите си врагове от публичното пространство.
Америка е в състояние на културна цензура, в която НВО премахва временно "Отнесени от вихъра", "Нетфликс" трие сцени или епизоди от сериали като "Офисът", университети уволняват свои служители, които поставят под въпрос някои твърдения на движението "Животът на чернокожите е от значение".
Някои медии се включиха в кампанията, защото и без това съкращават бюджетите си за реклама заради икономическите последици от коронавируса и виждат възможност да спечелят хвалебствия от медиите. Но бойкотът показва и нещо още по-тревожно - опит да се мобилизират корпорациите срещу открития обществен дебат в Америка, пише американският вестник.
Още от Свят
Украйна разработва няколко нови балистични ракети
Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“
През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника
Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще
Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"
Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства