6 Декември, 2025

В Брюксел обсъждат Шенген: Гласуване за България няма да има

В Брюксел обсъждат Шенген: Гласуване за България няма да има

Вътрешните министри на страните от ЕС заседават днес в Брюксел. В дневния ред на срещата е дебат за актуалното състояние на шенгенското пространство. Гласуване за приемането на България и Румъния в него обаче няма да има. За да бъдат приети двете страни в Шенген, трябва да има пълно единодушие сред 27-те държави от ЕС.

Засега Нидерландия и Австрия не са представили окончателните си позиции, затова гласуването за приемането на България и Румъния в Шенген се очаква да бъде по-късно през декември.

Вътрешните министри от ЕС да обсъдят и последната мисия в България, която Нидерландия поиска, преди да вземе окончателно решение за приемането ни в Шенген. Резултатите от нея бяха представени в края на миналата седмица и заключенията бяха положителни за страната ни.

Испания, която председателства Съвета на ЕС, се надява да осигури необходимото единодушие за приемането на България и Румъния в Шенген до края на тази година. Мадрид е готов да организира извънредна среща на вътрешните министри или да постави въпроса на гласуване чрез писмена процедура.

В срещата в Брюксел днес участва министърът на вътрешните работи Калин Стоянов.
Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.