Продажбите на нови автомобили в ЕС са спаднали със 7,4 процента на годишна основа през февруари, съобщи днес Европейската асоциация на автомобилните производители (ЕААП - ACEA), цитиранa от ДПА и БТА.
Като цяло за ЕС най-големият спад е в България, където през февруари тази година са регистрирани 1988 нови коли, с 29,2 процента по-малко спрямо февруари 2019 година (2809 регистрации), сочат данните в доклада на асоциацията.
Малко над 957 000 нови коли са регистрирани в ЕС миналия месец, сочи месечният доклад на браншовата организация.
Спадът се дължи на комбинация от фактори, включващи промените в данъчното облагане на превозните средства в различните страни членки на ЕС, влошаването на икономическата среда в глобален план и несигурността за потребителите, посочва ЕААП.
От водещите пазари Германия е с най-голямо понижение на регистрациите - 10,8 на сто. Продажбите са се свили с 8,8 на сто в Италия, с 6 на сто в Испания и с 2,7 на сто във Франция.
През февруари пазарният лидер в ЕС Фолксваген (Volkswagen) покрива 25,1 процента от общите продажби в съюза, увеличавайки дела си спрямо 24,5 процента за същия месец на 2019 година.
Френските автомобилопроизводители Пе Ес А (PSA)аи Рено (Renault) остават на второ и трето място по продажби със съответно 17,6 процента и 10,5 процента. Следват Фиат Крайслер (Fiat Chrysler) с дял от 7,5 процента, Хюндай (Hyundai) със 7,1 процента и Бе Ем Ве (BMW) с 5,8 процента.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг