Новаторската концепция за електрическа магистрала беше представена от Siemens през 2012 г.
Системата ще бъде инсталирана на федералната магистрала А5 между два транспортни възела. Това ще е първият тест за eHighway на обществена магистрала в Германия.
"eHighway предлага икономически приложимо решение за товарен шосеен транспорт, който не нанася вреди на климата. Технологията се явява алтернатива на камионите с двигатели с вътрешно горене", коментира Роланд Едел, главен технически директор в Сименс.
Електрическата мрежа е два пъти по-ефикасна от двигателите с вътрешно горене. Това не само означава намаляване наполовина на потреблението на енергия, но и значително намаляване на замърсяването на въздуха.
Основният елемент на системата е интелигентният пантограф на камионите, комбиниран с хибридна задвижваща система.
Машините, оборудвани със системата, се движат без вредни емисии, благодарение на електричество от надземната линия и автоматично преминават към хибридно задвижване по пътища без такива линии.