7 Декември, 2025

Шашнахме германците: български автомобил с 66 дефекта

Шашнахме германците: български автомобил с 66 дефекта

Полицаите в Люденшайд спрели за рутинна проверка български микробус с ремарке и не могли да повярват на очите си

Преди броени дни полицаите в Люденшайд спрели за рутинна проверка български микробус с ремарке. На пръв поглед возилото направило добро впечатление. Но запуснатият вид на купето ги накарал да се вгледат по-внимателно. Привлечен бил и експерт, заедно с когото била направена детайлна проверка на техническото състояние на мерцедеса с българска регистрация.

В крайна сметка списъкът на дефектите се оказал рекордно дълъг -  общо 66, от които 44 на микробуса и 22 на ремаркето.

Според прессъобщението на полицията, спирачките на микробуса работели само отчасти, големи ръждиви дупки по шасито били криво-ляво запълнени и замазани с боя, а ремаркето изобщо нямало амортисьори. "Ръждясалата щайга", както я нарича списание "Фокус", незабавно била спряна от движение, а срещу шофьора е издадено наказателно постановление.

Най-важното - номерът на шасито?

Най-куриозното е, че както микробусът, така и ремаркето само преди четири седмици успешно били преминали годишен технически преглед в България. Огромният брой дефекти обаче явно не е смутил там никого, констатира вестник "Вестфаленпост". Редица издания не крият удивлението си от този факт и пишат: "66 дефекта! Опасното возило е имало валиден печат за годишен технически преглед от България".

Специализираното списание за автомобилисти "Аутобилд" говори за "българска бричка". А в един блог на германци, преселили се в България, една жена споделя впечатленията си от това как се преминава годишен технически преглед в България. Тя твърди, че най-голямо внимание българските проверяващи отделят на двигателя и най-вече на това дали номерът на шасито отговаря на този, който е вписан в документите на колата. Германката дори посочва, че могат да се ползват услугите на пенсиониран български полицай, който срещу съответно заплащане помага, ако има някакви "проблеми".

Как го правят германците?

В Германия техническите прегледи на колите са сериозно изпитание за всички шофьори и собственици. Още преди датата на прегледа повечето автомобили преминават на предварителен преглед в сервиза, където се отстраняват евентуалните дефекти. В противен случай собственикът рискува изобщо да не получи печат за годност от оторизираните центрове за годишен технически преглед. Ако там се установят по-сериозни неизправности, автомобилът незабавно се спира от движение, докато те не бъдат отстранени. А след това се минава на повторен преглед. По данни на TÜV Rheinland (един от тези центрове в Германия), през миналата година над една пета от автомобилите (21,2%) не са получили печат за годност от годишния преглед и е трябвало да се връщат на "поправителен".

Германските медии често съобщават за технически неизправни български автомобили и товарни камиони, движещи се по магистралите на страната. През миналата година например от движение е бил спрян ТИР с българска регистрация, чиито спирачки били почти неработещи. На шофьора и на собственика са били наложени солени глоби, отбелязва "Вормзер Цайтунг".
Сподели:

Коментари (0)

Според Келог краят на войната е "наистина близо"

Според Келог краят на войната е "наистина близо"

Кийт Келог заяви по време на Форума за национална отбрана „Рейгън“, който се провежда в Калифорния, че опитите за намиране на изход от "конфликта" са в „последните си метри“, които по думите му са най-трудните.

Еврокомисарят Кубилюс: Европа трябва да има свой собствен мирен план за Украйна

Еврокомисарят Кубилюс: Европа трябва да има свой собствен мирен план за Украйна

„На всеки шест месеца получаваме нови планове и по някакъв начин усещам, че тук чакаме да научим какви планове ще дойдат от Вашингтон тази година. Планове трябва да идват и от Брюксел и Берлин.“

Макрон предупреди Китай - ще последват мита, ако не се коригира търговският дисбаланс

Макрон предупреди Китай - ще последват мита, ако не се коригира търговският дисбаланс

„Китай удря в сърцето на европейския индустриален и иновационен модел, исторически базиран на машинни инструменти и автомобили.“