В началото на ноември ще е готов участък от автомагистрала „Европа“ между Драгоман и Сливница, което е близо половин година по-рано от предвиденото по договор, информират от пътната агенция.
Строителните работи на 17-километровия участък са изпълнени на 95%, като очакванията са в първите дни на следващия месец да бъде пуснато движението по новоизградения участък. За улеснение на трафика към ГКПП „Калотина“ поетапно до момента беше пуснато двупосочно движението между 15-ти и 20-ти км и 21-ви и 25-ти км. Ако метеорологичните условия са добри до средата на октомври ще бъде завършена и отсечката от 25-ти до 29-ти километър.
Строителните дейности по модернизацията на 17 км от първокласния път I-8 Драгоман – Сливница /от км 15+500 до км 32+447,20/ започнаха през май миналата година. В участъка е изградено второ платно, а старото е реконструирано до магистрален габарит. Отсечката е с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Инвестицията е за 117,3 млн. лв. и е от републиканския бюджет. Изпълнител е „ГБС Инфраструктурно строителство“ и по договор срокът за изпълнение е април 2021 г.
В участъка има два нови пътни възела „Сливница 1“ и „Сливница 2“, които са с енергеофектовно осветление, както и 11 големи съоръжения – 5 подлеза, 5 надлеза и мост над р. Сливнишка при 30-ти км. Предвидени са и 7 площадки за отдих и принудително спиране и 14 бр. армонасипни стени.
Отсечката е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.
Магистрала „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и трасето ѝ е разделено на три части. Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 между Калотина и Сливница. Участъкът от ГКПП „Калотина“ до Драгоман е с дължина 14,5 км и строителните дейности на него започнаха през февруари т. г. Другият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента е 16 км и ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.
Снимка: БГНЕС
Toвa е близо половин година по-рано от предвиденото по договор
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни