Въведеният разширен обхват на синята и зелената зона не бива да се възприема като окончателно решение. Има приета наредба, тя се оспорва, областният управител ще се произнесе съвсем скоро. Това заяви в ефира на ТВ Евронюз общинският съветник от „Синя Българи“ Вили Лилков.
По думите му има възможност старото положение да се върне, ако институциите открият нарушения.
Лилков смята, че протестиращите имат основание да недоволстват срещу повишените цени на синя и зелена зона, но съществува, може би, и толкова голяма група от хора, които искат да се въведе и са готови да приемат новите условия.
В момента сме идентифицирали някъде около 30 обекта, за които е възможно в част от тях да се изградят наземни паркинги. Съвсем скоро ние ще ги обявим с предложение за публично-частно партньорство за изграждане на наземни паркинги, посочи общинският съветник.
Според Лилков проблемът с паркирането в София е дълбоко структурен и е свързан с огромния брой автомобили в града.
„В София има 1 милион и 100 хиляди автомобила“, разкри той и подчерта, че моторизацията е „два пъти и половина по-голяма“ в сравнение с европейски столици като Виена и Берлин.
Той посочи като ключово решение инвестициите в градски транспорт, за които общината възнамерява да тегли заем от 400 млн. лева, като „алтернатива за хората.“ Сред мерките са и „рязко ограничаване на служебния абонамент“ и „драстично вдигане на цените“, което според него е „необходимо“.
По темата за зимното почистване Лилков призна, че общината е допуснала забавяне, но увери, че се работи за увеличаване на капацитета на почистващите машини.
„Отпуснахме 9 милиона лева, позволихме на пет от районите да си закупят собствена техника…Общината трябва обаче да увеличава все повече своя капацитет и да навлезе в чистенето на София като реален конкурент на частните фирми, които чистят. Ние не можем да поемем цялото чистене на София, но трябва да бъдем в състояние, хем да чистим, хем да можем да посрещаме евентуално подобни кризи.
Относно такса смет Лилков бе категоричен, че към момента промяна не се предвижда, като предупреди, че системата „замърсителят плаща“ би довела до „рязко увеличаване на цените за гражданите“. Той обобщи, че общината „все още не е готова“ за подобен модел и настоя за по-реалистичен преход.


Коментари (0)