26 Декември, 2025

Vivacom: фокусът ни остава върху предоставянето на превъзходно клиентско изживяване и иновативни продукти на българските потребители

Vivacom: фокусът ни остава върху предоставянето на превъзходно клиентско изживяване и иновативни продукти на българските потребители

Vivacom отхвърля неоснователните опасения на конкурентите си Yettel и A1 след решението на КЗК

Vivacom категорично отхвърля твърденията на своите конкуренти A1 и Yettel. Техните изявления в отговор на решението на българската Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) да даде разрешение на Vivacom да придобие два кабелни оператора — Нетуъркс и Телнет — са безотговорни и съдържат редица крайно неточни и подвеждащи твърдения. 

Българските пазари на фиксиран широколентов достъп до интернет и платена телевизия сa силно конкурентни, с многобройни пазарни участници, включително три национални и стотици регионални и местни оператори. Понастоящем Vivacom има дял от 31% от пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет и дял от 33% от пазара на платена телевизия в България (въз основа на броя на абонатите). Пазарните дялове на А1 и на регионалните и местните участници на пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет са съответно 28% и 35%, като Vivacom продължава да среща силна конкуренция на съответните регионални пазари, включително в Северна България.

За сравнение, в други части на Югоизточна Европа Deutsche Telekom държи над 60% от пазара на фиксиран широколентов достъп до интернет и платена телевизия в Хърватия и над 50% в Гърция (чрез контролните си дялове в местните оператори). Следва да се отбележи, че А1 не изразява загриженост относно господстващото си положение в Австрия, където делът на компанията се равнява на почти 50% от абонатите на широколентов достъп до интернет в страната. Нито А1, нито Yettel имат оплаквания в Сърбия, където на оператора на United Group (SBB) постоянно е отказвано навлизането на мобилния пазар.

Съгласуваните изявления на A1 и Yettel са подвеждащи и не съответстват на констатациите на КЗК. Съвместният им опит да причислят Булсатком към пазарния дял на Vivacom е напълно неточен и разкрива признаци на прикрито съглашение в ущърб на Vivacom. 

През 2022 и 2023 г. Vivacom продължава да печели пазарни дялове с естествен ръст, а именно чрез предоставянето на иновативни продукти и превъзходно потребителско изживяване на своите клиенти. От навлизането на United Group на българския пазар с придобиването на Vivacom преди по-малко от 3 години, Групата е инвестирала 3,5 млрд. лв. в страната. Растежът на Vivacom в последните години се ускори благодарение на значителните инвестиции в инфраструктура и въвеждането на първокласни продукти като EON TV, 10 Giga оптична мрежа и 5G неограничени мобилни планове. Нивото на предлаганите услуги и продукти на българския телекомуникационен пазар се подобри значително през последните две години, което доведе до засилване на конкуренцията. 

КЗК разгледа уведомленията на Vivacom с изключително внимание, като извърши прецизен анализ на фактите, въз основа на който се произнесе с подробно и изчерпателно решение от 104 страници. Степента на детайлност в проучването на КЗК е безпрецедентно по отношение на българските казуси в областта на конкуренцията и отговаря изцяло на най-добрите практики в страните от Европейския съюз. Vivacom активно сътрудничи на КЗК в хода на проучването и отговори на над дузина въпросници, изпратени от КЗК. Компанията е представила и подробни доклади относно двете сделки, изготвени от NERA Economic Consulting — водещ международен експерт в областта на контрола върху сливанията.

Vivacom винаги е насърчавала синергията за повишаване на конкурентоспособността, подпомагането на иновациите и подобряването на услугите за българските потребители. Призоваваме всички телекомуникационни компании в България, вместо да правят опити да манипулират българските потребители и да влияят на властите с медийни изявления, да се съсредоточат върху предоставянето на качествени продукти и добавена стойност на своите клиенти, така че всички ние като индустрия да продължим да развиваме предлаганите услуги и да подобряваме тяхното качество. Във Vivacom продължаваме да поставяме акцент върху предоставянето на превъзходно клиентско изживяване и иновативни продукти на българските потребители.

Сподели:

Коментари (0)

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Златото също отбеляза рекордна стойност от 4,531,04 долара за унция

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

В материал на Bloomberg се изтъква, че санкциите срещу агресора принуждават руския петрол да остава все по-дълго в морето, докато Москва и нейните купувачи търсят нови схеми за доставка

НАП напомня на клиентите как да избегнат двойното данъчно облагане

НАП напомня на клиентите как да избегнат двойното данъчно облагане

Метод може да прилoжи всяко лице, чийто доходът е бил правилно обложен