Руските компании отказват да върнат над 400 пътнически самолета, взети на лизинг от чужди компании. В същото време законните собственици на самолетите се съмняват, че ще успеят изобщо да ги върнат, пише Washington Post.
Вестникът цитира данни, според които от 515 самолета, взети на лизинг към момента на обявяването на санкциите срещу Русия след като вероломно нахлу в Украйна, лизингодателите са успели да върнат само около 80 самолета. Според източници на изданието собствениците на самолетите са стигнали до извода, че няма да могат да върнат огромния брой лайнери, които сега са в Русия. Сумата на заведените искове срещу застрахователни компании вече достигна 10 милиарда долара. Проблеми възникнаха не само с връщането на самолети, но и с връщането на самолетни двигатели, които също са били отдадени на лизинг на руски компании.
Санкциите срещу руския авиационен сектор са безпрецедентни по мащаб. Към тях се присъединиха 37 държави от Европа, Северна Америка и Азия. В допълнение към забраната за лизинг и продажба на самолети на руски компании, износът на резервни части, софтуер и поддръжка на самолети, експлоатирани от руски компании, беше почти напълно забранен. Потенциално подобни санкции биха могли да подкопаят руската система за въздушен транспорт, тъй като повече от половината от флота от търговски самолети на Русия е нает от чуждестранни компании, а западни двигатели и друго оборудване се използват в някои модели, произведени в Русия. През март руският президент Владимир Путин издаде указ, позволяващ на руски компании да използват наети самолети за вътрешни полети.
Превод: Fautor.bg
Още от Свят
Украйна разработва няколко нови балистични ракети
Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“
През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника
Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще
Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"
Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства