Половината от новите локомотиви, доставени през 2021 година след провеждане на процедури, са извън строя, съобщи пред Нова ТВ Красимир Папукчийски, заместник-министър на транспорта и съобщенията в служебния кабинет. Това е първата доставка на локомотиви от 15 години насам.
"7 локомотива са извън строя, половината вече са извън строя поради неправилното управление на договорите за поддръжка на тяговия и нетяговия подвижен състав, тоест локомотивите и вагоните", уточни зам.-министърът.
Според него БДЖ е в недобро финансово и организационно състояние. Ако влезем в детайли, по договора с държавата, който трябва да изпълнява "БДЖ-пътнически превози", са забавени ремонтите на абсолютно всички локомотиви, мотриси, включително и пътни вагони", посочи той.
По негови данни от началото на годината са отменени 5700 пътнически и бързи влакове. В сравнение с австрийските железници изоставането ни е не по-малко от 20 години, каза Папукчийски.
"Среднодневното закъснение на всички влакове, въпреки намаления обем на влаковете – те се движат 10% по-малко от заявеното – е над 1800 минути или в месечен размер говорим за 50 хиляди минути закъснение на всички влакове", подчерта той.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас