Видеозапис със скрита камера разкрива тревожни детайли от случващото се в БДЖ. Във въпросното видео инспекторът по вътрешна сигурност в предприятието Евгени Димитров споделя информация за кражби в особено големи размери, за слабата охрана на вагонните депа, липсата на видеонаблюдение. По думите на Димитров от записа, ръководството на БДЖ не сезира прокуратурата и органите, за да избегне обвинение в безстопанственост.
Автор на скандалното видео е Петър Бръснаров, който е бивш служител на БДЖ и който е бил освободен преди няколко месеца. Той обясни в студиото на Bulgaria ON AIR, че кражбите от столичното вагонно депо в "Надежда" са на стойност от 300 хиляди лева.
"За съжаление, освен че ги има тези кражби и те не са само във вагонното депо в "Надежда", те са и във всички останали депа. Освен че тези кражби са налични, от друга страна в БДЖ-товарни превози охраната струва 250 хиляди лева на месец", разказа още Бръснаров.
Той разкри, че въпросните охранители са на пенсионна възраст и нямат оръжие. "Нямаме огради, всичко ни е разграден двор. Нямаме видеонаблюдение", казва инпекторът в записа. "Виждам циганите как влизат, но виждам сенки, а не лица и нашите хора отиват с колове да се бият с циганите. Нямат право на пистолети, невъоръжена охрана е", казва служителят по вътрешна сигурност. А после допълва: "Владимиров вика - не може, защото ще ни обвинят в безстопанственост. Ако сезираме прокуратурата, че полицията не работи."
„Видео наблюдение има. Но реално не съществува. Камерите в малките магазинчета сигурно са по-добри от тези в БДЖ“, коментира темата и Християн Кръстев, бивш директор на БДЖ. Той добави, че охранителите нямат и връзка с полицията. Освен това камерите за видеонаблюдение са с изключително ниско качество.
"Кражбите може би на територията на София не са за 300 хиляди, а са сигурно за няколко милиона, защото не е само вагонното депо в "Надежда", имаме две локомотивни депа, имаме отделно още едно вагонно депо в "Подуяне", кражбите са много. Това са констатирани кражби за 300 хиляди. Тук говорим за милиони само на територията на София", каза още Кръстев.
Християн Кръстев и Петър Бръснаров изразиха съмненията си относно бъдещето на БДЖ. Според тях техниката е стара, не се дават пари за поддръжка и ремонти, а грешната по думите им политика ще доведе до ликвидирането на железницата.
Бившият директор на БДЖ предположи, че след края на държавното предприятие може да се появи частен оператор. Той и Петър Бръснаров обаче изразиха опасенията си, че кражбите и лошото управление може да причинят инциденти и нови трагедии.
Улицата
Бивш служител в БДЖ разкри със скрита камера какво се случва във вагонно депо и как борят циганите
Петър Бръснаров разказа за кражби за стотици хиляди: Охраната излиза срещу циганите с колове, нямат право на пистолети
Фактор Фактор
Още от Улицата
Боршош: Терзиев да спре протеста пред Народния театър
По думите му биячите от столичния мол са били хванати за един ден, а задържани за боя и ескалацията на протеста пред театъра преди три седмици, все още няма
Ново свлачище на пътя Мездра-Ботевград: Кой ще плаща за това - данъкоплатците...
Как и защо се е наложило да се строи “Ребърково” - да кажат тези, които са го измислили, призовава народният представител от ГЕРБ
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним