Пробиването на тръбата на тунел "Железница", част от ЛОТ 3.1. на Автомагистрала "Струма", започна край Симитли, съобщи БГНЕС. Скатът на двете тръби е бетониран откъм Симитли. В момента на дясната се набиват тръби за т. нар."чадър", а на лявата само е маркиран сводът на тунела. Откъм Благоевград все още се работи по оформяне на площадката.
Тунелът е с дължина 2.2 км. Двете тръби на тунела ще се пробиват с тунелни багери, които са в базата на фирмата изпълнител в подстъпите към тунела. Те ще започнат същинската работа по пробиването на тунела на 10 октомври.
Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас. Стойността на договора е малко над 185 млн лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет, чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км.
Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена и др.
Лот 3.1, снимка: Youtube
Той ще е с дължина 2,2 км
Фактор Фактор
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас