"Политиката да се залага на съветски платформи във ВВС и забавеното превъоръжаване са довели до криза със състоянието на летателната техника. Трите авиокатастрофи за три години са изключително тревожни."
Това заяви министърът на отбраната Атанас Запрянов.
На пресконференция Запрянов, началникът на отбраната адм. Емил Ефтимов и заместник-началникът на отбраната генерал-лейтенант Цанко Стойков, представиха резултатите от проверката на летателната подготовка във Военновъздушните сили и военновъздушното училище "Георги Бенковски". Тя беше назначена след авиокатастрофата край Граф Игнатиево на 13 септември, при която загинаха двама български пилоти.
Голяма част от информацията в доклада е класифицирана.
"С този доклад не търсим вина. За три години има три катастрофи в три авиобаза и това е изключително тревожно", каза Запрянов, като отбеляза "хроничния недостиг" на изправна летателна техника, поради което не може да бъде поддържан нальотът на пилотите за всички задачи и упражнение по бойната подготовка.
След началото на войната в Украйна нито МиГ-29, нито СУ-25 има къде да бъдат ремонтирани. Същото се отнася за хеликоптерите МИ-17. Западни образци, като хеликоптерите "Кугър" и самолетите "Спартан", пък са зависими от недостига на финанси, обясни военният министър.
Запрянов посочи забележки относно дисциплината при командирите и прилагането на нормативната база във ВВС.
"В моите правомощия е да взема кадрови решения и аз ще взема такива", каза той.
Проблем във ВВС е и изтичането на кадри към други структури заради по-добро заплащане.
Запрянов призова Народното събрание да вземе решение за увеличаване на заплатите на военнослужещите, защото в противен случай ситуацията няма да бъде променена.
Министърът отбеляза, че прокуратурата продължава да работи по катастрофата край Граф Игнатиево - Министерството на отбраната не иска да се намесва в процеса, но цялата информация й се предоставя. Той посочи и още един проблем: Военното училище не е подчинено на МО.
Адм. Ефтимов заяви, че пердстои командването на ВВС да представи концепция за учебна авиация. /БГНЕС


Коментари (0)