24 Ноември, 2024

Защо ЕС ще разследва китайските електромобили в Европа?

Защо ЕС ще разследва китайските електромобили в Европа?

снимка: chinadaily.com

Съобщението на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен за разследване на китайските субсидии в производството на електромобили рискува да предизвика търговска война с Пекин. ЕС ще започне разследване на вноса на нови електромобили с батерии, произведени в Китай, независимо дали са китайски или европейски марки. Такива разследвания се провеждат, когато чужда държава е заподозряна в субсидиране на продукти по начин, който вреди на европейската промишленост - какъвто е случаят според изпълнителната власт на ЕС.

Разследването на електронните автомобили все още не е започнало официално. След като това се случи, Комисията ще потърси реакция от китайското правителство и съответните компании. След това Комисията ще трябва да докаже дали износителите на автомобили са получавали субсидии от китайското правителство през определен период от време и дали тези субсидии са вредни за европейската промишленост. Ако това е така, Европейската комисия може да наложи вносни мита, известни в търговския жаргон на ЕС като изравнителни мита.

ЕС предприе действия в отговор на рязкото увеличаване на вноса на китайски електромобили. Според говорител на Европейската комисия китайските марки вече заемат пазарен дял от 8 %, който може да се удвои до няколко години. Този бърз ръст накара Европейската комисия да започне собствено разследване, след като събра достатъчно доказателства за потенциални субсидии за електромобили. След приключване на разследването Комисията може да наложи мита върху китайския внос на електромобили, за да ограничи щетите, нанесени на европейската промишленост. Колко високи ще бъдат тези мита, зависи от резултата от разследването за мащаба на китайските субсидии. Предишни разследвания на субсидиите често водеха до налагане на допълнителни мита в размер от 10 до 20 %.

Съществуващите европейски вносни мита върху електромобилите са 10 %, което е по-ниско от повечето други големи пазари. Американските мита върху китайския внос на електромобили например възлизат на около 27,5 %. От правна гледна точка Брюксел не смята, че този ход е провокация спрямо Китай. Започването на разследването с цел търговска защита е в съответствие с правилата на световната търговия. Така че, дори ако Китай оспори бъдещите мита пред Световната търговска организация, ЕС е убеден, че може да отстоява позицията си в юридически план./БГНЕС
Сподели:

Украйна разработва няколко нови балистични ракети

Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“

През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника

Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще

Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"

Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства