Фактът, че Русия разполага своя изключително ограничен флот от изтребители МиГ-35 за противовъздушна отбрана над Москва, може да е знак за отчаяние, който потенциално подсказва недостиг на специализирани ПВО системи като С-400 и „Панцир“, поради загуби в Украйна. Това пише Рубен Джонсън — бивш съветник на Пентагона и експерт по външни военни въпроси към Фондация „Казимир Пулавски“ във Варшава — в статия за 19FortyFive.
„МиГ-35, който по-рано срещаше трудности при получаване на експортни поръчки и е произведен в минимални количества, може също така да преминава оперативна оценка в тази нова отбранителна роля“, се посочва в публикацията.
Отбелязва се, че това разполагане е първото известно оперативно използване на МиГ-35 в отбранителна роля в близост до руската столица.
„Самолетът не е част от редовния руски военен инвентар и е произведен само в ограничени бройки… В Москва дори се обсъждало, че това е оръжейна система без планирано използване. Военните плановици в Москва никога не са възнамерявали да използват самолета в тази война. Следователно въвеждането му в експлоатация по този начин повдига множество въпроси дали Москва разполага с достатъчно останали средства за ПВО“, отбелязва Джонсън.
Руски авиоконструктор в пенсия заявява, че този самолет никога не би бил въведен в експлоатация, ако руските въоръжени сили не търсеха отчаяно начин да се справят с нарастващия брой украински ударни дронове.
По думите на автора, МиГ-35 изначално е бил промотиран като експортна програма. Някои наблюдатели предполагат, че включването на тези изтребители в ПВО може също да е част от оперативната им оценка, тъй като МиГ-35 остава в голяма степен неизпитан продукт.
Като цяло, изглежда, че използването на МиГ-35 е единствената останала възможност за Русия да усили защитата около столицата си, заключава авторът.
Руският МиГ-35: основният проблем на изтребителя
Припомняме, че както по-рано е посочвал отбранителният анализатор Айзък Зайц, МиГ-35 е многоцелеви изтребител, разработен от руската компания „Микоян“, част от Обединената авиостроителна корпорация (ОАК) в Русия.
Въпреки превъзходството му над по-старите модели като МиГ-29, изтребителят не успя да се наложи на международния пазар, което кара експертите да се съмняват в бъдещето на този самолет.


Коментари (0)