Заводът на Кирил Петков за електромобили ще бъде в… РС Македония - СНИМКИ-ВИДЕО-АРХИВ
Преди малко повече от две години съпредседателят на ПП-ДБ Кирил Петков, който по онова време беше служебен министър на икономиката, обеща страната ни да стане голям производител на електромобили. За целта подписа меморандум с германска фирма и направи показна обиколка с неин електромобил пред сградата на Министерството на „Славянска 8“, която се помни и днес.
Малко повече от две години от този паметен 10 юли 2021 г. става ясно, че германският производител на електромобили Next.e.GO Mobile е избрал други дестинации за своите заводи и България отсъства, поне за момента, от тях, предаде репортер на БГНЕС.
Компанията, която вече има производство в Германия, ще построи завод в съседна РС Македония. Той трябва да отвори врати през 2024 г. В плановете й се предвижда още по един завод в САЩ и в Европа. Американският пазар е особено привлекателен за германците, особено след приемането на Закона за намаляване на инфлацията, обяснява Али Везвай, изпълнителен директор на Next.e.GO Mobile.
Явно шансовете на България да стъпи на световната карта на автомобилостроителите с нещо повече от производство на авточасти отново ще останат мечти след като станаха ясни намеренията за РСМ.
Иначе планът, под който сложи подписа си Петков и с който шумно се хвалеше по време на предизборните си компании, предвиждаше в края на 2023 г. базата в Ловеч да бъде оборудвана, а производство да започне през втората половина на 2024 г. Самата инвестиция трябваше да бъде на стойност 140 млн. евро и да разкрие 1000 нови работни места. Тогава Петков заяви, че България е успяла да привлече инвеститора в конкуренция с три съседни страни. Удържали сме победата не заради предлаганите стимули, а с добавена стойност, добави той.
Кирил Петков, снимка: БГНЕС
Още от Свят
Екатерина Захариева: Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации
"Надявам се тази подкрепа да бъде получена от държавите-членки", каза още българският еврокомисар
Християн Мицкоски: Хора от Средновековието ни спират за ЕС
Премиерът на Северна Македония заяви, че в откакто министрите му встъпиха в длъжност преди пет месеца, няма нито един корупционен скандал
Мексико: Ефектът от митата на Тръмп ще е загуба на 400 000 работни места в САЩ
Предложените тарифи ще засегнат особено силно най-големите фирми за износ в автомобилния сектор, а именно Ford, General Motors и Stellantis