25 Ноември, 2024

1.3 милиарда нужни на БДЖ за да стъпи на краката си

1.3 милиарда нужни на БДЖ  за да стъпи на краката си

Инвестицията в технологичното обновление на железницата ще бъде разделена на два етапа

Направихме прогнозни бюджети за това какви инвестиции са необходими за цялостното технологично обновление на железницата. Сумите са огромни – става въпрос за инвестиция между 800 млн. и 1,3 млрд. лева. Това заяви Владимир Владимиров - изпълнителен директор на „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД, по време на брифинг, на който бе представен проект за поръчка на нови мотрисни влакове, съобщава "Фокус".

Владимиров обясни, че заради този проект е подготвен специален доклад, разработен от 3 университета – УНСС, Технически университет и Висшето транспортно училище, заедно с експерти на БДЖ, НКЖИ и представители на Министерство на транспорта.

„Този документ е огледал всички възможни страни на това как трябва да изглежда в следващите години влаковият парк на БДЖ, какви трябва да му бъдат общите технически параметри, какъв пътникопоток може да спечели БДЖ, след като подобри конкурентоспособността си на пазара и какъв комфорт трябва да предложи на клиентите си. На тази основа колегите от „Пътнически превози” са готови да стартират обществена поръчка за доставка на нови мотрисни влакове”, обясни Владимиров.

По думите му условно инвестицията в технологичното обновление на железницата ще бъде разделена на два етапа. „През първият се предвижда да бъдат закупени 41 мотрисни влака, а през вторият – 44. Минималната сума, необходима на „Пътнически превози, за да може да реализира първият етап, е 380 млн. лева”, допълни Владимиров и подчерта, че след стартирането на процедурата се очаква първите нови влакове да се движат по релсите на България в края на мандата на правителството.

„По-нататък е необходимо да се вземат решения на правителствено ниво, за да бъдат осигурени средства и за втория етап”, коментира изпълнителният директор на дружеството.

„Второто важно нещо, е че БДЖ върви уверено по пътя към изчистване на дълговете, едно изключително тежко бреме за железницата. Към днешна дата са извадени повече от 600 млн. лева за обслужване на тези дългове и всички допълнителни разходи, свързани с тях”, допълни той.

Сподели: